Jeg armerede lidt mere end anvist. Har tre armeringsjern i sålen og op fra sålen har jeg armeringsjern, som derefter blev najada sammen med armeringsnettene. Da jeg støbte nedkørslen, blev den bundet sammen med sålen. Måske forklarer en SketchUp-tegning det bedre?
3D-model af betonrampe med murede vægge og betonplader. Armeringsdetaljer er indikeret i grøn og blå farve. Konstrueret til at illustrere byggeri.

• Synes
Rowah
  • Laddar…
Hvordan støber man en garageindkørsel uden at al betonen falder sammen, før den er hærdet ordentligt? Samme spørgsmål når man vil støbe en trappe. Støber man et trin ad gangen?

• Synes
total
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge sagde:
Hvordan støber man en garageopkørsel uden at al betonen kollapser, før den hærder? Samme spørgsmål, når man vil støbe en trappe. Støber man et trin ad gangen?
En trappe bliver jo samme form som foden i denne tråd, hvor formen forhindrer betonen i at flyde videre.
Men hvordan de har lavet nedkørslen, forstår jeg heller ikke, medmindre den er støbt i etaper, men det ser den jo ikke ud til at være.

• Synes
PerF58
  • Laddar…
X xLnT sagde:
En trappe bliver jo samme form som sålen i denne tråd, der forhindrer formen jo betonen i at gå videre.
Men hvordan de har lavet nedkørslen, forstår jeg heller ikke, medmindre den ikke er støbt i etaper, men det ser den jo ikke ud til at være.
Men en tilstrækkelig træg beton er det nok ingen problemer.
Tænk dig, at man kan støbe skateboardpooler f.eks. men der bruger man betydeligt trægere beton og meget mere arbejde med den.

X xLnT sagde:
En trappa blir ju samma form som sulan i denna tråden, där hindrar ju formen betongen att gå vidare.
Men hur de gjort nerfarten blir jag heller inte klok på, om den inte är gjuten i etapper, men det ser den ju inte ut att vara.
Man ringer upp betongfirman som ska leverera och frågar. Har du tur kanske de svänger förbi och tittar.

Hverken ramper eller trapper i ét stykke er noget problem med den rigtige beton. Træg beton og støbe relativt langsomt, så er det ingen problemer.

Til skateboardramper og lignende bruger man ofte sprøjtebeton til, så det er slet ikke samme udførelse som en garagenedfart.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.