Gulvet i min garage ligger ret højt (ca. 120 mm) over asfalten udenfor, så det ikke er muligt at køre en normalhøj bil ind uden en form for rampe. Jeg vil gerne fjerne betonkanten, så det ikke kræver en lige så lang rampe udenfor. Dernæst skal asfaltlæggere, der i øjeblikket arbejder i området, lave en pæn forlængelse. Hvordan gør jeg det? Hvilken type beton bruger jeg?
Yderst sidder der en vinklet jern, der er 50 mm høj, lige så tyk som gulvet er der. Har det nogen anden funktion end at give en solid kant til betonen (som at det skulle være en del af armeringen)? Under er der 70 mm af noget blødt materiale, som måske er flamingo, men det føles lidt blødere og mere sejt end flamingo normalt er. Huset er bygget i 1970.
Min plan er at tage vinkelsliberen og skære et stykke på ca. 120 mm dybt og 50 mm højt ud i hele portens bredde. Derefter smække lidt beton på af en slags og så lægge en lægte indenfor og en udenfor og trække med en række, for at få vinklen.
Hvordan undgår jeg, at det revner første vinter?
Behøver jeg at armere på nogen måde?
Jeg gætter på, at du har haft slagporte tidligere. Så er det godt at fjerne jernet, ellers vil frosten sprænge det løs. Skær 50mm ind på pladen i 45 graders vinkel ud mod jernet. Du vil så få en 45 graders fas på kanten. Tæt betonen udenfor porten ved at male. Mød derefter betonkanten med asfalt i passende mængde.
Er det "almindelig" cement, der skal bruges? Jeg handler oftest i en af de billigere byggemarkeder og tør ikke rigtig stole på råd fra ungerne, der løber rundt der (selvom de er venlige og hjælpsomme).
Er det "almindelig" cement, som skal anvendes? Jeg handler oftest i en af de billigere byggemarkeder og tør ikke rigtig stole på råd fra de unge, der render rundt dér (selvom de er flinke og hjælpsomme).
Æv! Fejltænkning! Jeg var stadig i min tidligere idé. Men der er nogle små revner, som jeg skal fikse. Men jeg tror, at jeg ved, hvordan jeg skal få det til at fungere nu. Tak!
Æv! Fejltænkning! Jeg var stadig i min tidligere idé. Men der er nogle revner, som jeg skal fikse. Men jeg tror, jeg ved, hvordan jeg skal få det til nu. Tak!
Gulvet i min garage ligger ret højt (ca. 120 mm) over asfalten udenfor, så det ikke er muligt at køre en bil med normal højde ind uden en form for rampe. Jeg vil gerne skrå af betonen, så der ikke er brug for en lige så lang rampe udenfor. Derefter skal asfaltlæggerne, der i øjeblikket arbejder i området, lave en pæn forlængelse. Hvordan gør jeg det? Hvilken type beton skal jeg bruge?
Aller yderst er der et vinklet jern, der er 50 mm højt, lige så tykt som gulvet er der. Har det nogen anden funktion end at give en stabil kant til betonen (som at det skulle være en del af armeringen)? Under er der 70 mm af noget blødt materiale, der måske er flamingo, men det føles lidt blødere og sejere end hvad flamingo plejer at være. Huset er bygget i 1970.
Min plan er at tage vinkelsliberen og skære et stykke på ca. 120 mm dybt og 50 mm højt i hele portåbningens bredde. Derefter lægge lidt beton af en eller anden slags på, og så lægge en lægte indvendigt og en udvendigt og trække med en rettebræt for at få vinklen.
Hvordan undgår jeg, at det revner første vinter?
Behøver jeg at armere på nogen måde?
[billede]
[billede]
[billede]
Hvordan løste du dit problem? Jeg har et lignende problem. Jeg skal ind med en hejseport og også udvide hullet med 50 cm. Samtidig vil jeg udjævne mellem asfalt og betonplade.
Hvordan løste du dit problem? Jeg har et lignende problem. Jeg skal have en loftskydedør og også udvide hullet med 50 cm. Samtidig vil jeg udjævne mellem asfalt og betonplade.
Se mine tidligere svar. Jeg står ved dem endnu i dag.😎
Det er en anbefaling, jeg har fået fra en håndværker, der udskifter garageporte.
Jeg gætter på, at du har haft slagporte tidligere. Så er det godt at fjerne jernet, ellers vil frosten sprænge det løs. Skær 50 mm ind på pladen i 45 graders vinkel ud mod jernet. Du får altså en 45 graders fase på kanten. Tæt betonen udenfor porten ved at male. Mød derefter betonkanten med asfalt i passende mængde.
Man kan sige, at mit problem ikke er løst. Jeg lavede en halvmesyr og sleb bare ned lidt. Det meste af kantstålet er tilbage, jeg skar bare en cm af i overkanten. Jeg kan ikke helt huske, hvordan jeg gjorde, men jeg købte ikke præcis det produkt, der blev anbefalet her. Jeg er dog nødt til at gøre noget ved det nu til sommer, for der er faldet mere af betonen af. Jeg vil nok prøve Weber-massen ovenfor.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.