Jeg er så fandens upraktisk. Alligevel lykkes jeg nogenlunde med byggeprojekterne. Men nu er jeg usikker: Jeg skal bygge en hylde uden for et vindue for at nå op til tagskægget og lave forarbejde og male. (Bare rolig, det er ingen højde at tale om.) Jeg tænkte, at jeg skruer en lægte op horisontalt på væggen, som hyldens ene langsiden hviler på. Den anden langsiden understøttes af to stolper, der går 45 grader indad og tager mod væggen. Men hvordan gør jeg for at stolperne ikke skal skride sidelæns? Er det nok med en tværgående lægte mellem dem? To? Eller skal der også være en diagonal? Eller skal der være to, i kryds? Ja, du ser – praktisk er jeg ikke. Men jeg er god til at følge instruktioner 🙂
Da jeg skulle stabilisere et billigt stillads fra Jula, lagde jeg to solide spændebånd i kryds, øverst skruede jeg stilladset fast til væggen med to fjedre, som man bruger til fortøjning af både, da de er lidt stive, fungerer de også som støddæmpere. Sammen blev det stabilt.
Klik her for at svare