Men sådanne.
Du har jo så muligheden for at rette op på taget, hvis spærrene har givet sig.
Dette blev gjort på et hus i byen, 1,5 plan, men et smalt hus, og de lavede store tagudhæng og et tykt tag, så huset ser lidt mærkeligt ud, alt for stor hat.
Nu ved jeg ikke dine forudsætninger, så det bliver måske godt.
Men så.
Du har jo da muligheden for at rette op på taget, hvis spær har sænket sig.
Dette blev gjort på et hus i byen, 1,5 plan men et smalt hus, og de lavede ordentlige tagskygger og et tykt tag, så huset ser lidt mærkeligt ud, alt for stor hat.
Nu kender jeg ikke dine forudsætninger, så det bliver måske godt.
Protte
Bliver ingen tagskygge overhovedet, når det er færdigt, så intet problem med det heller...
Jeg skal skifte tag på en skånelænge, der er i dårlig stand.
Gamle spær skal væk, men bjælkerne, der går tværs gennem huset, skal blive. Jeg skal bygge udad for ikke at tage plads indenfor.
1. Taget vil bestå af 220+70 mm regler.
Spiller det nogen rolle, hvilken regel der kommer inderst henholdsvis yderst?
2. Hvordan gør man ved tagfoden? I dag går ydertækket meget langt ned over ydervæggen. Tanken er at skære det i niveau med ydervæggen og bygge udad, så tagfoden stikker udad i stedet for nedad, men jeg ved ikke, hvordan det kommer til at se ud på et hus som dette.
Du må forklare bedre, for jeg forstår ikke, hvilken af reglerne der skal være udad.
Hvor langt ned taget går, afhænger af væghøjde, taghældning og hvor meget taget stikker ud.
Det var spørgsmålet, betyder det noget om 220 eller 70mm kommer yderst.
Har spekuleret lidt, og det ser ud til, at spær stopper ca. 20-30cm højere oppe end tagfoden er nu. Fra spær er der sømmet en regel skråt nedad, som bliver tagfoden.
Når jeg skifter spær, vil jeg ikke trække tagfoden ned, men den vil fortsætte lige ud, så taget ender højere oppe.
Bedre forklaring får du ikke 21:45 når jeg har drukket 5 stærkøl..
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.