Overvejer, hvordan man kan forlænge spær, der er på 45x145? Tanken er at isolere skråtaget med ca. 285mm.
Det nemmeste er 45mm luftspalte og så 2 gange 45x95 plus lægter.
Jeg tænker på kuldebroer og undrer om det er ok at gøre som følger:
45mm luftspalte, 45x95 liggende, 45x95 stående mellem spærene samt lægter.
Er det belastningsmæssigt muligt?
Det med plast skriver jeg ikke om. Det skal man have.
 
Hvis du laver en skitse, er det nemmere, men det lød som meget træ til den påsalningen.

Protte
 
En hurtig skitse. Til luftspalten skal masonite anvendes.
Hvad tror du?
 
  • Skitse af bygningskonstruktion med markeringer for målinger og materialer som masonit til luftspalt, gips og plast.
Unødvendigt meget tømmer til luftspalten, kløv en brædde 22x95 til 22x45.
Den liggende 45x95 føles unødvendig, men det er en masse arbejde at skære brædder, sætte på spærret og sætte den lodrette 45x95 midt for spærret. Har man tømmeret, så måske din løsning virker.

28x70 (glespanel) ville jeg uden at blinke erstatte med bygningskrydsfiner.

Protte
 
prototypen sagde:
Unødvendigt meget tømmer til luftspalten, kløv en brædde 22x95 til 22x45.
Den liggende 45x95 føles unødvendig, men det er en masse arbejde at kappe brædstykker, sætte på tagstolen og sætte den lodrette 45x95 midt for tagstolen. Har man tømmeret, så måske din løsning fungerer.

28x70 (glespanel) ville jeg uden at blinke erstatte med byggefinér.

Protte
Hvorfor byggefinér i skråt tag?

22x95 del i to er ok. Eller 45x45 del i 2. / har sav.

Hvordan skal man gøre for at forebygge kuldebroer?
 
Plywood, hvadsomhelst kan sættes hvorsomhelst.


252172-takstol.jpg
Protte
 
En helt indlysende løsning, ligner min løsning men enklere da mine "brädor" allerede er der, gør som Älvsbyhuset. Og plywood.

Protte
 
Jeg ville helst have udeladt din "bræt" og bruge spalten til at lægge isoleringen liggende. Tror du Protte, at takstolene vil kunne klare Skånes belastning?
Jeg tænker på det med sne. Men på den anden side, folk på Ähus forum gjorde det sådan...

Hvad synes du?
 
Er spær beregnet til den snebelastning, I har, så holder de, er du bekymret for styrken, så giver ingen af påspændingsforslagene noget tilskud i holdbarhed.

Gør som Älvsbyhus, enkelt og godt. Min hvad-som-helst planke erstattes jo med hanebåndet og stolpen nede ved gulvet

Protte
 
Ok. Tak.
 
Selv planlægger jeg at sala på udvendigt, vil ikke spise på bef. rum...

Hilsner.

PC
 
Men så får du et "nyt ydre tag".

Protte
 
Eller så har han masser af tid og penge :D
 
prototypen sagde:
Men då åker du på ett "nyt ydertag".

Protte
Helt korrekt, vil bytte mit ydertag ud, som i dag består af eternitpannor og et undertag af internit. Og i forbindelse med at jeg tænker at bytte disse, så passer jeg på at sala på udvendigt.

Hilsen

/PC
 
  • Synes
Supportern
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.