Overvejer, hvordan man kan forlænge spær, der er på 45x145? Tanken er at isolere skråtaget med ca. 285mm.
Det nemmeste er 45mm luftspalte og så 2 gange 45x95 plus lægter.
Jeg tænker på kuldebroer og undrer om det er ok at gøre som følger:
45mm luftspalte, 45x95 liggende, 45x95 stående mellem spærene samt lægter.
Er det belastningsmæssigt muligt?
Det med plast skriver jeg ikke om. Det skal man have.
Det nemmeste er 45mm luftspalte og så 2 gange 45x95 plus lægter.
Jeg tænker på kuldebroer og undrer om det er ok at gøre som følger:
45mm luftspalte, 45x95 liggende, 45x95 stående mellem spærene samt lægter.
Er det belastningsmæssigt muligt?
Det med plast skriver jeg ikke om. Det skal man have.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Hvis du laver en skitse, er det nemmere, men det lød som meget træ til den påsalningen.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Unødvendigt meget tømmer til luftspalten, kløv en brædde 22x95 til 22x45.
Den liggende 45x95 føles unødvendig, men det er en masse arbejde at skære brædder, sætte på spærret og sætte den lodrette 45x95 midt for spærret. Har man tømmeret, så måske din løsning virker.
28x70 (glespanel) ville jeg uden at blinke erstatte med bygningskrydsfiner.
Protte
Den liggende 45x95 føles unødvendig, men det er en masse arbejde at skære brædder, sætte på spærret og sætte den lodrette 45x95 midt for spærret. Har man tømmeret, så måske din løsning virker.
28x70 (glespanel) ville jeg uden at blinke erstatte med bygningskrydsfiner.
Protte
Hvorfor byggefinér i skråt tag?prototypen sagde:Unødvendigt meget tømmer til luftspalten, kløv en brædde 22x95 til 22x45.
Den liggende 45x95 føles unødvendig, men det er en masse arbejde at kappe brædstykker, sætte på tagstolen og sætte den lodrette 45x95 midt for tagstolen. Har man tømmeret, så måske din løsning fungerer.
28x70 (glespanel) ville jeg uden at blinke erstatte med byggefinér.
Protte
22x95 del i to er ok. Eller 45x45 del i 2. / har sav.
Hvordan skal man gøre for at forebygge kuldebroer?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
En helt indlysende løsning, ligner min løsning men enklere da mine "brädor" allerede er der, gør som Älvsbyhuset. Og plywood.
Protte
Protte
Jeg ville helst have udeladt din "bræt" og bruge spalten til at lægge isoleringen liggende. Tror du Protte, at takstolene vil kunne klare Skånes belastning?
Jeg tænker på det med sne. Men på den anden side, folk på Ähus forum gjorde det sådan...
Hvad synes du?
Jeg tænker på det med sne. Men på den anden side, folk på Ähus forum gjorde det sådan...
Hvad synes du?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Er spær beregnet til den snebelastning, I har, så holder de, er du bekymret for styrken, så giver ingen af påspændingsforslagene noget tilskud i holdbarhed.
Gør som Älvsbyhus, enkelt og godt. Min hvad-som-helst planke erstattes jo med hanebåndet og stolpen nede ved gulvet
Protte
Gør som Älvsbyhus, enkelt og godt. Min hvad-som-helst planke erstattes jo med hanebåndet og stolpen nede ved gulvet
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 indlæg
Men så får du et "nyt ydre tag".
Protte
Protte

