Cheesen
MathiasS MathiasS sagde:
med en metallprofil inspacklad på hjørnet havde det jo ikke blevet nogen mærke overhovedet.....
Jo. et hvidt mærke havde det blevet. og det havde kunne ses på 100 meters afstand på den grønne væg. Har metallprofil inspacklad i alle hjørner og jeg ved præcis hvor følsomme hjørnerne er alligevel.
Nu kan jeg fikse med 0502y standard hvid som altid er hjemme i stedet for at tage til farvebutikken og blande en ny bøtte da den gamle tørret ud.

Snailman
Cheesen Cheesen sagde:
Jodda. et hvidt mærke ville det være blevet. og det ville kunne ses på 100 meters afstand på den grønne væg. Har metalprofil spartlet ind i alle hjørner, og jeg ved præcis, hvor følsomme hjørnerne er alligevel. Nu kan jeg lave det med 0502y standard hvid, som altid er hjemme i stedet for at tage til malerforretningen og blande en ny spand, da den gamle er tørret.

Der er lidt forskel på metal og metal, de jeg linkede til er af stål, men fx Biltema har i aluminium, og de plejer at være tilknyttede allerede i deres stativer.

Cheesen
Snailman Snailman sagde:
Det er lidt forskel på metal og metal, dem jeg linkede til er i stål, men fx. Biltema har i aluminium, og de plejer at være tilknykkede allerede i deres stativer.
Ja nok var det stål jeg satte. Umuligt at justere hvor hjørnet ikke var helt 90 grader:-)

Jeg har kørt på Aquabead men syntes det satte sig dårligt på væggen, så jeg limede dem fast med vævlim. Og derefter spartling på det.

• Synes
Adde.S
  • Laddar…
Nå, jeg syntes det
G Galten sagde:
Jeg har kørt med Aquabead, men syntes det fæstnede dårligt mod væggen, så jeg limede dem fast med vævlim. Og så spartelmasse på det
Nå? Jeg synes, det har fungeret perfekt. Sørger for, at hjørnet er støvsuget og støvfrit. Sprøjter rigeligt med vand på listen med en blomstersprøjte. Har ikke travlt med at trykke listen på plads, men giver det et minut, så limen kan opløses. Så bare tryk det på plads og gnid lidt langs hele listen.

Har testet en anden plastliste, der bare skulle fæstes med gipsskruer, men den var dårlig. Blev bølget mellem skruerne og svær at få spartelmassen til at dække ordentligt. Havde været nødt til at skrue hver anden cm for at få den til at holde sig tæt mod væggen.

• Synes
jakobsbygge
  • Laddar…
D Distordera sagde:
är den inte svår att få in i hörnet utan att tejpen fastnar före?
Nej, det er ingen problemer. Limmet griber ikke.

S Stuff sagde:
Jasså jeg synes det

Nå? Jeg synes det har fungeret upåklageligt. Sørger for at hjørnet er støvsuget og støvfrit. Sprøjter rigeligt med vand på listen med en blomstersprøjte. Har ikke travlt med at trykke listen på, men giver det et minut, så limet kan opløses. Derefter trykker jeg det på og gnider lidt langs hele listen.

Har prøvet en anden plastliste, som bare skulle fastgøres med gipskruer, men den var elendig. Den blev bølget mellem skruerne og svær at få spartlen til at dække ordentligt. Skulle have skruet for hver anden cm for at få den til at holde sig tæt mod væggen
Det er ikke usandsynligt, at det var betjeningsfejl fra min side. Med ekstra lim blev det i hvert fald helt idiotsikkert :)

• Synes
JohanSbg
  • Laddar…
P
Cheesen Cheesen sagde:
Det er ikke så vigtigt. Sæt en flot liste i stedet, hjørnet klarer børn og højlydte fester samt ser meget pænere ud.
[billede]
Har elleve yderhjørner i huset og havde nok fået pip, hvis man ikke havde listet.
[billede]
På billedet ovenfor ser man en typisk skade, der ville være blevet meget grim, hvis det var spartlet og malet, nu ses den næsten ikke i listen og er nem at fikse.
føles jo som en 70'er løsning.

• Synes
Cheesen
  • Laddar…
Snailman Snailman sagde:
Det er lidt forskel på metall og metall, de jeg linkede til er i stål, men f.eks. Biltema har i aluminium
Holder ikke aluminium måske skal man begynde at overveje hvordan man benytter sin bolig...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.