21,382 læst ·
23 svar
21k læst
23 svar
Hvordan spartler man ydre hjørner nemmest?
Jo. et hvidt mærke havde det blevet. og det havde kunne ses på 100 meters afstand på den grønne væg. Har metallprofil inspacklad i alle hjørner og jeg ved præcis hvor følsomme hjørnerne er alligevel.MathiasS sagde:
Nu kan jeg fikse med 0502y standard hvid som altid er hjemme i stedet for at tage til farvebutikken og blande en ny bøtte da den gamle tørret ud.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 indlæg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5,586 indlæg
Cheesen sagde:
Jodda. et hvidt mærke ville det være blevet. og det ville kunne ses på 100 meters afstand på den grønne væg. Har metalprofil spartlet ind i alle hjørner, og jeg ved præcis, hvor følsomme hjørnerne er alligevel. Nu kan jeg lave det med 0502y standard hvid, som altid er hjemme i stedet for at tage til malerforretningen og blande en ny spand, da den gamle er tørret.
Der er lidt forskel på metal og metal, de jeg linkede til er af stål, men fx Biltema har i aluminium, og de plejer at være tilknyttede allerede i deres stativer.
Nå, jeg syntes det
Har testet en anden plastliste, der bare skulle fæstes med gipsskruer, men den var dårlig. Blev bølget mellem skruerne og svær at få spartelmassen til at dække ordentligt. Havde været nødt til at skrue hver anden cm for at få den til at holde sig tæt mod væggen.
Nå? Jeg synes, det har fungeret perfekt. Sørger for, at hjørnet er støvsuget og støvfrit. Sprøjter rigeligt med vand på listen med en blomstersprøjte. Har ikke travlt med at trykke listen på plads, men giver det et minut, så limen kan opløses. Så bare tryk det på plads og gnid lidt langs hele listen.G Galten sagde:
Har testet en anden plastliste, der bare skulle fæstes med gipsskruer, men den var dårlig. Blev bølget mellem skruerne og svær at få spartelmassen til at dække ordentligt. Havde været nødt til at skrue hver anden cm for at få den til at holde sig tæt mod væggen.
Selvbygger
· Stockholm
· 10 285 indlæg
Det er ikke usandsynligt, at det var betjeningsfejl fra min side. Med ekstra lim blev det i hvert fald helt idiotsikkertS Stuff sagde:Jasså jeg synes det
Nå? Jeg synes det har fungeret upåklageligt. Sørger for at hjørnet er støvsuget og støvfrit. Sprøjter rigeligt med vand på listen med en blomstersprøjte. Har ikke travlt med at trykke listen på, men giver det et minut, så limet kan opløses. Derefter trykker jeg det på og gnider lidt langs hele listen.
Har prøvet en anden plastliste, som bare skulle fastgøres med gipskruer, men den var elendig. Den blev bølget mellem skruerne og svær at få spartlen til at dække ordentligt. Skulle have skruet for hver anden cm for at få den til at holde sig tæt mod væggen
føles jo som en 70'er løsning.Cheesen sagde:
Det er ikke så vigtigt. Sæt en flot liste i stedet, hjørnet klarer børn og højlydte fester samt ser meget pænere ud.
[billede]
Har elleve yderhjørner i huset og havde nok fået pip, hvis man ikke havde listet.
[billede]
På billedet ovenfor ser man en typisk skade, der ville være blevet meget grim, hvis det var spartlet og malet, nu ses den næsten ikke i listen og er nem at fikse.
Klik her for at svare