Har sat ny dør i og samtidig lidt ny panel på siderne. Men jeg er gået i stå indvendigt med den sidste finish, ved ikke hvordan jeg skal snedkerere det sidste med gerigter og lister. Se på billederne, hvis I har nogle tips.

284002-Byggahus_dorr.jpg 284003-Byggahus_dorr_%281%29.JPG

284004-Byggahus_dorr_%282%29.JPG

284006-Byggahus_dorr_%283%29.JPG 284007-Byggahus_dorr_%284%29.JPG

Påsalning mod karmen og en foder, derefter en hvid bræt over døren som fortsættelse på den, der findes. Måske en liste mellem brættet og karmen.

Protte

Foder, det er dem der har færdigfræste spor, ikke sandt?
Men påsadling, det forstår jeg ikke.

Ola78
Foder er præcis det du tænker på. Påsætning som Prototypen skriver om er en liste som du sætter på indersiden mod karmen og som er lige så bred som afstanden til væggen, den skal til for at dække sprækken mellem dørkarm og væg og være lidt støtte for foderet. Påsætning kan i et sådant tilfælde også kaldes indvendig smyg. I øvrigt gør du som Prototypen skriver.

Senest redigeret:
Milkshaken
hej trekko skal se om jeg kan lægge nogle rigtig enkle billeder op til dig..... kald det studiemateriale..:)

Første og anden billede viser påsalning med masonit.... (jeg plejer at måle mig frem i millimeter for at få det godt...men det går også godt med øjemål...:)

Tredje billede viser smygen... (Mål oppe og nede) træk streger så kløv.....

Fjerde billede: Viser færdig smyg med Foder.... Fodret er den liste du har ind mod rummet til i dette tilfælde en almuelist.... obs, Du skal Geru for oven... hvis du har været omhyggelig, når du satte masonitten, dvs sat dem i vinkel med karmen,, og at du har en fin afstand hele vejen med smygen i paritet med karmen, så vil du have 45 gr vinkel oppe i gereringen.... +/- en gr..... resten løser du med acrylfugemasse....

Tak for hjælpen!

Det færdige resultat blev sådan her.

286361-ferdigresultat.JPG

Der var en del styr på den del, der manglede over taget, men jeg er ret tilfreds.
Troede først, at det ville blive mærkeligt iom at jeg ikke har nogen liste over.
Det var egentlig det, som jeg startede tråden for at få hjælp med.

Sadlede på med div træ og masonitstykker, før jeg satte færdigmalede rammer i mdf på.
286362-foder.JPG

Senest redigeret:
Så, nu er det tærsklen tilbage.
Jeg har en grøn liste, der skal monteres mellem døren og sidefeltet.
Men jeg ved ikke, om jeg skal trække den hele vejen ned til gulvet, eller om jeg skal bygge tærskel under..

Har også brug for tips til, hvordan jeg bygger foran tærsklen, regner med, at det bliver mindst 2 forskellige stykker af eklister.

286363-troskel.JPG

Kameraet viser virkelig gulvet fra sin dårligste side, det ser ikke så slemt ud i virkeligheden, men vi skal slibe det massive egetræsgulv til sommer =)

Milkshaken
ja Nx... Det blev jo godt det der, håber du havde lidt nytte af mine tips.... :)

Desværre må vi håndværkere ikke svare i tråde vedrørende sådan noget, da der har været en mindre borgerkrig her på BH angående håndværkernes være eller ikke være... Men skal prøve at hjælpe dig alligevel... Gæt hvordan..:)

Jo, jeg havde gavn af tipsene, tak igen!
Pluspoint til dig =)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.