Hej

Håber nogen kan hjælpe mig med at finde ud af, hvordan jeg skal save i nogle håndtag, så de kan monteres på et hjørne..

Det lyder underligt, jeg ved det..

Jeg skal altså montere et håndtag på et hjørne af en kasse. De er selvfølgelig ikke beregnet til dette, men designet til en plan overflade.

Har nogle ekstra, hvis det viser sig, at man skal have 2 stk. håndtag for at bygge et "hjørnehåndtag"

Sådan ser de ud. Brune håndtag til skuffer, en enkeltstående og to stablet, placeret på linjeret papir.

• Synes
BilalAbusaid
  • Laddar…
Oj! Det der er tricky! Tilmed er håndtaget "halv rundt" :)
Hvis du nødvendigvis skal have dette håndtag, er det en god idé at sætte 2 stk sammen, da der vil forsvinde meget "overflade" af håndtaget til hånden i en vinkel.
Jeg tror ikke, jeg selv ville have kastet mig over denne opgave, hvis jeg havde stødt på det samme problem, men i stedet forsøgt at finde et "stang" lignende håndtag og monteret det.
Læg billeder op både før, under og efter, da dette er rigtig interessant.

Billeder som sagt.
Men kan man bygge på en plan flade og skrue håndtaget i?

Nu har jeg løst det. Skær lige og "fold" håndtaget sammen. Så skal man save en kagestykke ud med afrundede/buede sider.
Her er prototypen. Med lidt lodde og slibning bliver det fint.
Metaldele skåret fra et håndtag, arrangeret som en prototype. De har rundede kanter og små huller, klar til at blive loddet og slebet. Prototyp på et metalhåndtag, der er blevet kappet og samlet med rundede kanter til at danne en glat, kuplet struktur, klar til lodning og slibning.

Flot!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.