Tog fjernede den gamle liste mellem dørkarm og væg, da den var revnet og grim, trak kulde ind gjorde den også. Nu ser det dog væggen forfærdelig ud, og der mangler også isolering mellem karm og væg.

Det jeg tænker at gøre er at lægge en drevrems mellem dørkarmen og væggen, så skal jeg få op en pæn liste, der også tætner godt. Lægger billeder op af, hvordan det ser ud, hvad bør jeg gøre? Indervæggen er jo smuldret væk inderst mod hjørnet, det er ikke muligt at få en liste til at ligge helt mod væggen, da det er ujævnt, vil helst undgå at slibe og bøvle med det. Dørkarm ved siden af en indvendig væg med manglende liste og synlige sprækker. Ujævn væg og synlig udendørs terrasse gennem åben dør. Mangler isolering mellem dørkarm og væg; væggen er ujævn og smuldrende, hvilket gør montering af lister udfordrende. En dørkarm med beskadiget væg og manglende isolering mellem karm og væg. Væggen er ujævn og kræver ny liste for tætning.

Latex.

L
Ikke meget at vælge imellem, drev og køb en høvlet brædde, sæt den kloss mod karmen og så tæt det går mod væggen, derefter i med latexfuge i mellemrummet mellem brædde og væg og mal.

• Synes
KnockOnWood
  • Laddar…
Tak for jeres svar, antagelig er det en sådan løsning som var før også. Her er den gamle liste med en pokkers masse fugemasse tilbage på :oops:. Er det muligt at afgøre på nogen måde om det er latexfuge? Den er blød i hvert fald. Jeg vil helst undgå at sømme i karmen også, tips til god byggelim? Gammel liste med rester af fugemasse på, placeret på en træoverflade. En gammel liste med rester af hvid fugemasse på træet, holdt af en hånd over et brætgulv.

L
Du kan også lime den med latexfuge, det sidder godt, læg lidt tyndt på hele delen, der er mod karmen. Og lidt tykkere mod væggen, men ikke hele vejen, så får du ikke den klods, klik lidt her og der, og spænd mod den anden væg over natten, så sidder den, samtidig får du en tætning mod karmen, som er malbar. Et stemmejern til at fjerne overskuddet med er godt, derefter tørre af med en våd klud det, der presses ud, latexfuge er vandopløselig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.