Jeg skal sætte indvendige vægge op med stålskeletter og gips i kælderen for at lave et badeværelse. Jeg skal bygge to vægge, ingen problemer med at flise direkte på beton på en væg (ikke ydervæg), ingen problemer. Men den fjerde skal jeg finde ud af en måde at lave. Den har et dørhul, jeg tænkte at lukke til med gips. Den øvrige væg består af puds, og da jeg skal bruse mod denne væg, vil jeg gerne sætte gips og vådrumsbehandling på gipspladen. Problemet er, at jeg ikke kan bygge væggen mere end et par centimeter ud. Hvordan pokker får jeg det til at fungere med skeletterne. Dørkarmen omkring hullet sidder stadig. Måske kan jeg fastgøre dem i den, men jeg har brug for flere skeletter, og dem kan jeg jo ikke bare trylle ind i væggen...

Døråbningen lukker du ved at sætte regler op inde i karmen. Sæt en krydsfinerplade yderst, så den bliver flush med den pudsede væg.

Hvis det så er meningen, at bruseren skal være mod den væg, så vil jeg foreslå, at du beklæder den med en mineritplade. Den kan skrues og limes mod den pudsede væg. Som lim kan du anvende gipsbrug. Forsænk skruerne. Fordelen ved en mineritplade er, at den er helt ukänslig for vand, stærkere end gipsplade.

Anbefaler altid minerit i brusenicher. Resten af badeværelset kan det være gips, men lige der, hvor vandet skyller langs væggene, er det meget sikrere med minerit.

anaitis sagde:
Døråbningen lukker du ved at regle op inde i karmen. Sæt en krydsfinérplade yderst, så den bliver flush med den pudsede væg.

Hvis det så er meningen, at bruseren skal være mod den væg, ville jeg foreslå, at du beklæder den med en mineritplade. Den kan skrues og limes mod den pudsede væg. Som lim kan du anv gipsbrug. Forsænk skruerne. Fordelen ved en mineritplade er, at den er helt ufølsom for vand, stærkere end gipsskive.

Anbefaler altid minerit i brusehjørner. Resten af badeværelset kan det være gips, men lige der, hvor det skyller vand langs væggene, er det meget sikrere med minerit.
Det der lød godt! Kan man bare lime og skrue mod malet puds? Hvorfor krydsfinérpladen. Går det ikke at fæstne mineritpladen med skrue i opreglingen eller er det for at lime mod den?

Antager at det så bare er at fugtspærre mineritpladen og kakle?
Er Mineritplader dyre?

Tænkte mig plywood for at det skulle blive lidt mere stabilt.
Kan nok gå uden også.

Skruvning går godt mod puds (pløk!), limning plejer at gå godt, måske du skal ruge op farven lidt først.

Du fandt ulempen - minerit ER dyrere i indkøb. Men jeg plejer at sove roligere - fugten kan ikke påvirke pladen.

Fugtspær som vanligt. Det kan være godt med lidt fugemasse (obs: ikke silikone!) i evt. samlinger på mineritpladen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.