6,694 læst ·
8 svar
7k læst
8 svar
Hvordan skal jeg montere loftventilatoren?
Ja de er principielt helt håbløst at fastgøre over dosan da hullerne rasar ind hele tiden.
Problemet ved at flytte pladen ud er jo, at du klemmer kablerne imod den pladen som ses længst nede på billedet. Altså den pladen man skal fastgøre ventilatoren i.
Problemet ved at flytte pladen ud er jo, at du klemmer kablerne imod den pladen som ses længst nede på billedet. Altså den pladen man skal fastgøre ventilatoren i.
Nja at bare lime føles ikke som en mulighed. Selvom det holder, ville følelsen af, at den kan falde ned når som helst, stadig være der.
Tænkte lidt på, om man måske kan sætte nogle små distancer/plader mellem loftet og selve pladen, så kablerne kan løbe frit? Jeg mener altså, at man sætter selve pladen lidt udenfor selve dåsen.
Kan det være noget?
Tænkte lidt på, om man måske kan sætte nogle små distancer/plader mellem loftet og selve pladen, så kablerne kan løbe frit? Jeg mener altså, at man sætter selve pladen lidt udenfor selve dåsen.
Kan det være noget?
OK, måske skal du så forsøge at flytte dig fra dette område, så langt det er muligt. Beton skal give et godt fæste til din ventilator.
Køb derefter et dæksel med kabeludgang og isoler de enkeltisolerede ledere med yderkappen fra et kabel.
http://www.jula.se/catalog/el-och-b...installationsmateriel/doslock/doslock-402326/
Køb derefter et dæksel med kabeludgang og isoler de enkeltisolerede ledere med yderkappen fra et kabel.
http://www.jula.se/catalog/el-och-b...installationsmateriel/doslock/doslock-402326/
Præcis, men det er svært at vide præcis, hvordan kanalerne går, da de bøjer sig i forskellige retninger. Kigger man lige op i dåsen, ser man kanalerne. Men så går de ikke lige ud i loftet. Så man må næsten bruge en regelsøger, der kan læse plade/metal, så man ser, hvor kanalerne går.
Sådan et låg bliver godt at sætte på senere.
Som du siger, giver beton et godt greb, så længe betonen ikke giver efter, som den har gjort på billedet.
Hvis man får et fint hul, burde det rimeligvis være nok at bore 2 huller på hver sin side?
Sådan et låg bliver godt at sætte på senere.
Som du siger, giver beton et godt greb, så længe betonen ikke giver efter, som den har gjort på billedet.
Hvis man får et fint hul, burde det rimeligvis være nok at bore 2 huller på hver sin side?
Klik her for at svare