1,751 læst ·
5 svar
2k læst
5 svar
Hvordan skal jeg håndtere gammel gipsvæg med tapetrester?
Hej! Vores hus er fra 67, og jeg har fjernet omkring 67 lag tapet. Som I kan se på billederne, ser væggen ret mat ud, der er både tapetrester og gammel spartelmasse tilbage, men jeg har pauset arbejdet, da jeg ikke ved, om jeg bare arbejder mig ind i et hjørne. Forholdsvis jævn overflade, men jeg tror ujævnheder vil kunne ses igennem en renoveringstapet. Lige nu vil jeg bare rive alle de gamle gipsplader ned og sætte nye op, men det er svært at nå det for tiden. Hvordan ville I håndtere en sådan væg? Vi vil gerne have en glat overflade og male den
mulighederne er vel renoveringsgips, bredsparkle, fortsætte med at fjerne tapet og derefter sætte renoveringstapet op.
Tak for tips 🙏
Tak for tips 🙏
Okay, godt tak!Davidbagare sagde:
Nu gjorde min sambo sådan at hun "grundede" med tapetklister i stedet for spærrfarve
Tapetklister opløses i vand. Det kan ikke bruges som grund, hvis I skal fuldspartle. I skal male med en spærrende maling (skrev nok stopmaling i mit forrige indlæg).
Hvorfor har hun malet væggen med tapetklister?
Edit: Nej, det bliver ikke godt at male væggen, når I først har haft tapetklister på den.
Edit: Nej, det bliver ikke godt at male væggen, når I først har haft tapetklister på den.
Ok! Nej, hun gjorde bare en fejl, tog den forkerte bøtte, da jeg ikke var hjemmeDavidbagare sagde:
Tapetklister opløses i vand. Det kan ikke have det som grundlag, hvis I skal bredspartle. I har brug for at male med en spærrende maling (skrev vist stopfarve i mit forrige indlæg).
Ja. I skal vaske limet af med våde svampe.
Men det ser ud som om I har asfaboard som det nederste lag, ikke? Måske er det nemmere, hvis I bare tager dem ned og skifter til nyt underlag. Så slipper I for at fjerne tapetklister. Desuden lugter væggene fra 67 måske lidt dårligere, og I kan også tjekke isoleringen samtidig.
Men det ser ud som om I har asfaboard som det nederste lag, ikke? Måske er det nemmere, hvis I bare tager dem ned og skifter til nyt underlag. Så slipper I for at fjerne tapetklister. Desuden lugter væggene fra 67 måske lidt dårligere, og I kan også tjekke isoleringen samtidig.
Klik her for at svare