Hej, jeg har brug for at løsne og fjerne to til tre af stolperne i min trappe til loftet for at kunne få to sengebunde op. Måske forkert forumsektion(?), men det handler jo lidt om byggeteknik eller konstruktion for min trappe til loftet :)

Trappetrinene går ind i væggen på den ene side og hænger i stolper/rør på den anden side (se billede). Under trappetrinene kan man skrue en "plopp" løs, som er gevindet fast til en stolpe inde i røret (se billede), men der stopper det så for mig, og jeg ved ikke, hvordan man skal gå videre. Er der nogen, der ved, hvordan sådanne trapper monteres, og hvordan man kan skrue stolperne af?

Trappen fra siden:
Trappe med trætrin og metalstænger monteret på væg, leder til et loftsområde. Trinene går ind i væggen på den ene side og støttes af lodrette stænger.

Trappetrinene set nedefra:
Trætrappe underfra med stolpe og fjernet "plopp", der afslører en skrue i et rør til trappetrin fastgørelse.

Trappetrin set nedefra med "plopp" skruet af.
Under en trappetrin er en trærundel med en skrue, hvor en "plopp" er fjernet for at vise indersiden.

Senest redigeret:
Stolpen er vel bare at løfte lige op, når du har skruet "ploppen" af.

hantverkare1 sagde:
Stolpen er vel bare at løfte lige op når du har skruet "ploppen" af
Jeg har ikke haft held med at trække selve stolpen ud inde i røret. Ved ikke om den er gevindet for oven på nogen måde. Op går den ikke at løfte, eftersom den er fast deroppe på en eller anden vis. Eller misforstod jeg dig?

Senest redigeret:
Kan det ikke lade sig gøre at dreje/skruve den korte del mellem trinene løs?

cecar33 sagde:
Går det inte att vrida/skruva loss den korte bit mellem trinene?
Den del er også bare et hul rør, som selve stangen løber igennem. Det kan lade sig gøre at rykke lidt på den ligesom det øvre længere rør, men det kan ikke skrues væk.

Tror du bliver nødt til at fjerne det nederste trappetrin først. Det virker logisk, at man gør det i omvendt rækkefølge.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.