Jeg skal montere ny gles og gipsplader og undrer mig over, hvordan glesen skal monteres i dette tilfælde?
På tværs af spær har jeg fået at vide, men så vil de blive monteret på samme måde som de nuværende.
Er det sådan, man skal gøre?
Eller lægge gles på tværs af undertaget?
Tak på forhånd
 
  • Et rum med træloft, en stol, en radiator under et vindue, og værktøjer på gulvet. Arbejdslampe lyser op i det halvfærdige rum.
Vil du sænke loftshøjden, eller hvorfor vil du have gles?
 
K Kane sagde:
Vil du sænke loftshøjden, eller hvorfor vil du have spredt?
Mest for at trække elen enklere!
 
D denkadon sagde:
Mest för att trække om elen enklere!
Eftersom undertaket ser stabilt ud nu så hade jag lagt glesen så att det bedst passer ønsket retning på gipset alternativt underlättar eldragningen.
 
  • Synes
Tjrex og 2 andre
  • Laddar…
Jeg ville nok ikke have sænket loftshøjden yderligere, hvis man ser på, hvordan loftet ligger i forhold til vinduet. Måske tage det eksisterende loft ned og sætte ny strøer og el derunder?
 
knyh knyh sagde:
Jeg ville nok ikke have sænket loftshøjden yderligere, når man ser på, hvordan loftet ligger i forhold til vinduet. Måske tage det eksisterende loft ned og sætte ny spær og el derunder?
Okay, tænker du da ud fra et æstetisk perspektiv eller af en anden årsag?
vinden er fyldt med spån, så får jeg også al isoleringen ned..
 
D denkadon sagde:
Okay, tænker du så ud fra et æstetisk perspektiv eller af en anden grund?
loftet er fyldt med spån, så jeg får også ned al isolation..
100% æstetisk, men smag er subjektivt. Jeg har selv et hus fra nogle år tilbage med fin originalloftshøjde, der er blevet sænket betydeligt, så det er nok mest mig, der værner om lofthøjde 🙂 Tog selv ned perlespont i soveværelset og satte rettet ny forskalling op. Ingen spån og skidt derunder dog. Bare glassuld, så intet større arbejde.
 
  • Synes
denkadon
  • Laddar…
knyh knyh sagde:
100% æstetisk men smag er som bagen. Jeg har selv et hus i nogle år nu med pæn original lofthøjde men som er sænket betydeligt, så det er nok mest mig, der værner om lofthøjde 🙂 Tog selv perlestaven ned i soveværelset og satte nye lette lægter op. Ingen spån og skidt derunder dog. Bare isolering så intet større arbejde.
Okay! Så lød det som du havde det lidt mere behageligt end hvis jeg skal bytte☺️
Men jeg takker så meget for din input!
 
  • Synes
knyh
  • Laddar…
D
Kan du ikke bare spore i, alternativt, fjerne et passende bræt og lægge tomslangen i rummet du får? Så på med gips.
 
  • Synes
roger.lehrberg
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.