9,765 læst ·
20 svar
10k læst
20 svar
Hvordan skal en godt opbygget indervæg se ud?
Vil du have en rigtig god lydisolering i væggen, så brug stålregler, allerhelst lydregler. Det vigtigste er dog at sikre, at væggen bliver lufttæt. Blødforsegl rundt om og ved alle installationer, tænk også på at forsegle mellem karme/væg. Mikael L det passer, at plyfa/osb dæmper cirka 2db dårligere end en gipsplade.
Markplader som isolering.... Tungt = lydabsorberende.
Jeg ville have satset på stålregler, markisolering, osb+gips, fuge alle samlinger, køb en massivdør.
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?hmqhwj
Jeg ville have satset på stålregler, markisolering, osb+gips, fuge alle samlinger, køb en massivdør.
---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?hmqhwj
Jeg kører med omtrent halvdelen af væggene 45x70 og halvdelen med 45x45.Snailman sagde:
45x70 på to vægge som er bjælkelagsstabiliserende, på en væg som trappen er skruet og badeværelsets vægge.
Resten er med 45x45-regel.
Så jeg har valgt 70 af rene konstruktive grunde.
At disse vægge tilfældigvis også adskiller soveværelserne fra hinanden samt et soveværelse mod vaskerummet ser jeg ikke som nogen ulempe, men jeg tror ikke lyddæmpningen vil være mere end marginalt forskellig.
Jeg har en væg mellem kommende datarum og kommende soveværelse, der er opbygget som følger:
Fra soveværelse:
13mm gips
22mm liggende fer og not gulvspån
22mm stående fer og not gulvspån
Eller om det var omvendt med gulvspån?
Original 3tumsregel med 70mm isolering.
Original 22mm fer og not træ.
13mm gips
22mm gulvspån
13mm gips
Årsagen til den noget usædvanlige rækkefølge til sidst var en skorsten og gammel træfiberplade.
Skal jeg bygge på mere?
Fra soveværelse:
13mm gips
22mm liggende fer og not gulvspån
22mm stående fer og not gulvspån
Eller om det var omvendt med gulvspån?
Original 3tumsregel med 70mm isolering.
Original 22mm fer og not træ.
13mm gips
22mm gulvspån
13mm gips
Årsagen til den noget usædvanlige rækkefølge til sidst var en skorsten og gammel træfiberplade.
Skal jeg bygge på mere?
Da jeg delte børnenes værelse, brugte jeg 45*70 regler cc 60cm, stenuldisolering samt syllisolering af plast (lidt tykkere model) både mod loft/gulv/væg. Satte derefter osb og derefter gipsplader med forskudte samlinger.
Klik her for at svare