2,039 læst ·
34 svar
2k læst
34 svar
Hvordan sikrer man, at vægisoleringen sidder stabilt mellem vinddug og indvendig vægpanel?
Ser man problemer, får man kun problemer. Se løsninger i stedet, så løser det sig. Sæt de længste stykker ind, du kan, og forlæng dem gradvist ved hjælp af skruer og en lille samling af f.eks. Plyfa.C CarJ sagde:Hej Matti, har overvejet at sætte lægter oppefra, vi vil sætte lægter mellem tagspærene for at sætte panel der, lægterne kan så fortsætte et stykke ned på væggen nedenfor. På grund af hvor langt vi er kommet med yderpanelet på de forskellige sider af hytten og det fremspringende tag, begrænser det længden på de lægter, vi kan få ned.
2 søm i hvert bræt fylder samme funktionBo arnold sagde:
Jeg er ingen konstruktør men i en væg med liggende brædder både indvendigt og udvendigt ville jeg gerne have en støtte på diagonalen, eftersom hvert bræt ellers kan forskydes i siden ved en hårdhændet behandling. Dette er jo let at gøre på reglarna indvendigt ved at spænde stålbånd diagonalt inden du sætter panel
Løsninger er godeMatti_75 sagde:
Toppen med alle svar 
Efter at have læst alt, så tror jeg en god løsning kan være at dels,
- Fortsætte ned med lægterne, som sættes på siderne af spærerne for at få støtte øverst til vægisoleringen.
- Forstærke i sidled indefra med skråbræt eller hulbånd, dobbelt funktion da det også giver støtte til isoleringen.
- Sætte ekstra søm i yderpanelet, for at yderligere øge vridstivheden.
- Overveje, om behov er der, når ovenstående er prøvet, at skifte til andet isoleringsmateriale.
Efter at have læst alt, så tror jeg en god løsning kan være at dels,
- Fortsætte ned med lægterne, som sættes på siderne af spærerne for at få støtte øverst til vægisoleringen.
- Forstærke i sidled indefra med skråbræt eller hulbånd, dobbelt funktion da det også giver støtte til isoleringen.
- Sætte ekstra søm i yderpanelet, for at yderligere øge vridstivheden.
- Overveje, om behov er der, når ovenstående er prøvet, at skifte til andet isoleringsmateriale.
Klik her for at svare