C CarJ sagde:
Hej Matti, har overvejet at sætte lægter oppefra, vi vil sætte lægter mellem tagspærene for at sætte panel der, lægterne kan så fortsætte et stykke ned på væggen nedenfor. På grund af hvor langt vi er kommet med yderpanelet på de forskellige sider af hytten og det fremspringende tag, begrænser det længden på de lægter, vi kan få ned.
Ser man problemer, får man kun problemer. Se løsninger i stedet, så løser det sig. Sæt de længste stykker ind, du kan, og forlæng dem gradvist ved hjælp af skruer og en lille samling af f.eks. Plyfa.

Bo arnold Bo arnold sagde:
Jeg er ingen konstruktør men i en væg med liggende brædder både indvendigt og udvendigt ville jeg gerne have en støtte på diagonalen, eftersom hvert bræt ellers kan forskydes i siden ved en hårdhændet behandling. Dette er jo let at gøre på reglarna indvendigt ved at spænde stålbånd diagonalt inden du sætter panel
2 søm i hvert bræt fylder samme funktion

• Synes
CarJ
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sagde:
Ser man problem så får man bara problem. Se løsninger i stedet så løser det sig.
Sæt så lange stykker i som du kan og forlæng dem efterhånden ved hjælp af skrue og en lille samling af eks. Plyfa.
Løsninger er gode :) De havner mellem vindduk og yderpanel. Kan "låse" dem derefter fra indersiden af duken.

Koster så lidt med stålbånd det her jo ikke noget almindeligt hus som står på en solid grund og aldrig flyttes

• Synes
CarJ
  • Laddar…
Toppen med alle svar :)
Efter at have læst alt, så tror jeg en god løsning kan være at dels,
- Fortsætte ned med lægterne, som sættes på siderne af spærerne for at få støtte øverst til vægisoleringen.
- Forstærke i sidled indefra med skråbræt eller hulbånd, dobbelt funktion da det også giver støtte til isoleringen.
- Sætte ekstra søm i yderpanelet, for at yderligere øge vridstivheden.
- Overveje, om behov er der, når ovenstående er prøvet, at skifte til andet isoleringsmateriale.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.