Tjek.

På den ene side bliver det selvfølgelig problem, på den anden side går det godt.

Paul-Staffanstorp
MathiasS sagde:
Check.

På den ene side bliver det selvfølgelig et problem, på den anden side går det godt.
Præcis... men pudsigt nok så er det næsten altid på den side det skal saves af... :x

...føles det som i hvert fald...

Oki, nu forstår jeg, tak for hjælpen.
Når vi alligevel er inde på det her ... hvad er forskellen på en laminatklinge og ... universal?

• Synes
Tilia
  • Laddar…
Skal save hul til kogeplade i laminatplade, hvilken hastighed skal man have på stiksavsbladet for det fineste resultat? Jeg kan regulere hastigheden på min Makita-stiksav fra 1-6 samt indstille pendelfunktionen på forskellige niveauer også.

Paul-Staffanstorp
Kører man med stiksav kan man have fuld hastighed, men lade maskinen arbejde sig fremad langsomt.
Derimod skal man sørge for "omvendte" klinger, hvor tænderne peger nedad, så det flosser mindre.

Selv kører jeg altid med dyksav.

• Synes
Mjolnir
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp sagde:
Kører man med stiksav, kan man have fuld hastighed, men lade maskinen arbejde sig fremad langsomt. Derimod skal man ordne "omvendte" klinger, hvor tænderne peger nedad, så fliser det mindre.

Selv bruger jeg altid dyksav.
Købte bosch klinger til laminat. Tænderne så ud til at være helt lige uden vinkel på.

Disse købte jeg, med lige tænder. Antager da at det ikke har nogen betydning for hvilken side jeg saver på?

• Tre Bosch stiksavklinger med lige tænder, specialdesignede til laminat.
  • Synes
Adel Antoun
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
M Mjolnir sagde:
Disse købte jeg, med lige tænder. Antager da, at det ikke har nogen betydning for hvilken side jeg saver på?
Ok... har faktisk aldrig prøvet.

Ved bare at med tænder der går nedad kan man save ovenfra, men med tænder der går opad, hvilket er mest almindeligt, bør man save fra bagsiden for at minimere splinter.

Har kørt lidt med de der Bosch-blade, og de fungerer godt, kører uden pendelfunktionen.

A AndersS sagde:
Har kørt lidt med de der Boschblade, og de fungerer godt, kør uden pendelfunktionen.
Toppen, det bliver nok godt :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.