34,892 læst ·
19 svar
35k læst
19 svar
Hvordan sætte samlingerne i gipsplader på OSB plader?
Tænkte bare meddele, at hos os blev det sikkert et sted, hvor vi fik en gipspladesamling lige ved dørreglen (hvilket man IKKE skal gøre altså uden stålbånd) - og her er der heller ingen stålbånd...
indtil videre ses der ingenting, men skulle der dukke revner op lige der, så skal jeg vende tilbage i tråden. Der er jo ikke engang gået et år endnu, ved ikke hvor lang tid sådan noget tager om at vise sig.
Men nu når vi ved lidt mere, skal vi nok gå over sådanne åbninger med gips i fremtiden. Man lærer sig...
Tak for svarene!
indtil videre ses der ingenting, men skulle der dukke revner op lige der, så skal jeg vende tilbage i tråden. Der er jo ikke engang gået et år endnu, ved ikke hvor lang tid sådan noget tager om at vise sig.
Men nu når vi ved lidt mere, skal vi nok gå over sådanne åbninger med gips i fremtiden. Man lærer sig...
Tak for svarene!
Kan det være, at Gyprocs instruktioner henviser til gips direkte mod reglar? Ikke sådan, at man bryder mod instruktionen, hvis man i stedet bruger OSB bagved?
Blivet nogle revner endnu TS?
Jeg tænkte undgå gipssamling ved vindue om muligt, men det føles som om man gør det svært for sig selv, hvis det i nogle situationer ville passe at gøre sådan, og man samtidig tilfældigvis har en OSB, der passerer dør/vindueskant? Underlaget er jo helt fast, hvis OSB er bagved, behøver man overhovedet se det som en traditionel kant?
Blivet nogle revner endnu TS?
Jeg tænkte undgå gipssamling ved vindue om muligt, men det føles som om man gør det svært for sig selv, hvis det i nogle situationer ville passe at gøre sådan, og man samtidig tilfældigvis har en OSB, der passerer dør/vindueskant? Underlaget er jo helt fast, hvis OSB er bagved, behøver man overhovedet se det som en traditionel kant?
Tanken slog mig nu at når man sætter stående gips på stående råspont, så er det let at få "skarven" mellem pladerne præcis der "skarven" mellem plankerne er. 
Er det meningen, at man skal have liggende gips da (sig helst nej)?
Er det meningen, at man skal have liggende gips da (sig helst nej)?
Læste lidt og hverken Gyrpoc eller Norgips synes man skal have træbaserede plader bag deres gipsplader så føles lidt meningsløst forsøge opfylde deres instruktioner.É ÉlPon sagde:Kan det være sådan at Gyprocs instruktioner henviser til gips direkte mod reglar? Ikke så at man bryder mod instruktionen når man i stedet kører med OSB bagved?
Blevet nogle revner endnu TS?
Jeg tænkte undgå gipssamling ved vindue hvis muligt, men føles som man gør det besværligt for sig selv hvis det i nogle situationer skulle passe gøre sådan og man samtidig tilfældigt har en OSB der passerer dør/vindueskant? Underlaget er jo helt fast hvis OSB er bagved, behøver man overhovedet se det som en traditionel kant?
Klik her for at svare