Hej!
Skal sætte hegn op og vil have sektionerne "mellem" stolperne og ikke udenpå. Hvordan gøre? Har set såkaldte hegnsbeslag, men de føles ikke tilstrækkelige til et langt hegn. At fræse ud stolperne, så de bærende regler skydes ind der, ville være noget, men der er ret mange stolper, og det skal gøres to gange desuden - har desværre ikke så meget tid. Findes der nogen smart måde at fremskynde processen?

Det er bare at skråskrue - holder præcis på med det og det fungerer udmærket og bliver stabilt.

Præcis!
Forbor også, så det ikke revner, selv om 10 år.
Eller endnu enklere, brug Grabbers selvborende terrasse skrue.

...ja, den rigtige (gode) skrue er en forudsætning for, at dette skal virke. Selv bruger jeg nu Essves skruer, og det ville garanteret ikke fungere med billig biltema/byggmax skruer......tror jeg.

Lidt billeder:

Har man kun to arme, behøves lidt hi-tech snickartools:

IMG_2044_small.jpg

Hyggehjørnet:
IMG_2045_small.jpg

IMG_2047_small.jpg

Fasede kanter på de liggende stykker forhøjer helhedsindtrykket.
IMG_2049_small.jpg

IMG_2050_small.jpg

IMG_2051_small.jpg

IMG_2052_small.jpg

Stolperne er uhøvlet 75x75, liggende 22x70, smalle pinder er 34mm skåret fra en 22x120, brede pinder er 22x95, afstanden mellem pinderne er cirka 20mm.
IMG_2053_small.jpg

Fastgørelse midtpå, skrueskåret
IMG_2054_small.jpg

IMG_2055_small.jpg

IMG_2056_small.jpg

Den skarpsynede ser eventuelt, at pindene er symmetrisk placeret omkring midten, så alle rum ser ens ud, i stedet for at alt bare bygges fra venstre til højre eller omvendt. Symmetri!

• Synes
EasyCash
  • Laddar…
Flot :-)
Kan især godt lide din "snickarbänk"
Der kan man tage en og anden "screwdrivers"

• Synes
Anita.W
  • Laddar…
Sådan kan man bare gøre når huschefen ikke er hjemme.....:cool:

MathiasS MathiasS sagde:
[bild]

[bild]

Den skarpsindede ser eventuelt at træstavene er symmetrisk placeret omkring midten således at alle fag ser ens ud, i stedet for at alt bare bygges fra venstre til højre eller omvendt. Symmetri!
Tak for inspiration. Skal bygge planke og stakit nu til foråret, har en tråd om emnet men her fandt jeg præcis det jeg ledte efter.

• Synes
MathiasS
  • Laddar…
JanneJanne123
Et tætbygget træstakit med lodrette brædder og usynlige skruer. Stakittet er bygget med længere skruer fra kortsiden af brædderne.
Jeg har bygget et lignende hegn, men i stedet for skruesamling brugte jeg lidt længere skruer og skruede gennem hele brættets bredde fra kortsiden. Har lidt tættere mellem spjældene og skruehullerne er stort set usynlige.

• Synes
EasyCash
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 sagde:
[billede]
Jeg har bygget et lignende hegn, men i stedet for skruesamling brugte jeg lidt længere skruer og skruede gennem hele bræddets bredde fra kortsiden. Har noget tættere mellem sprosserne og skruehullerne er stort set usynlige.
Hvilke dimensioner har dit hegn?

JanneJanne123
Træspjæld i hvid og brun, tæt monteret på en terrasse, fungerer som lydisolering til en luftvarmepumpe bagved. Spjældadstand er en tommestok bred.
45 og 95 er spjældene. Er ret tæt sat for at de fungerer som lyddæmpere for en luftvarmepumpe, der står bagved. Mellemrummet er en tommestok-tykkelse bred.

• Synes
EasyCash
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sagde:
[bild]

[bild]

Den skarpøjede ser eventuelt at pindene er symmetrisk placeret omkring midten så alle fag ser ens ud, i stedet for at alt bare bygges fra venstre til højre eller omvendt. Symmetri!
Hej!

Hvad har du for overligger til dit hegn?
Forstår jeg det rigtigt at du skråskruet de liggende ind i stolpen, men også skråskruet den inderste sprosse mod stolpen?

Sprossene er skruet ind i den liggende bræt? En skrue per sprosse eller to på den brede, en på den smalle?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.