25,641 læst ·
18 svar
26k læst
18 svar
Hvordan sætte et hegn fast i "midten" af stolpe
Hej!
Skal sætte hegn op og vil have sektionerne "mellem" stolperne og ikke udenpå. Hvordan gøre? Har set såkaldte hegnsbeslag, men de føles ikke tilstrækkelige til et langt hegn. At fræse ud stolperne, så de bærende regler skydes ind der, ville være noget, men der er ret mange stolper, og det skal gøres to gange desuden - har desværre ikke så meget tid. Findes der nogen smart måde at fremskynde processen?
Skal sætte hegn op og vil have sektionerne "mellem" stolperne og ikke udenpå. Hvordan gøre? Har set såkaldte hegnsbeslag, men de føles ikke tilstrækkelige til et langt hegn. At fræse ud stolperne, så de bærende regler skydes ind der, ville være noget, men der er ret mange stolper, og det skal gøres to gange desuden - har desværre ikke så meget tid. Findes der nogen smart måde at fremskynde processen?
Tak for inspiration. Skal bygge planke og stakit nu til foråret, har en tråd om emnet men her fandt jeg præcis det jeg ledte efter.MathiasS sagde:
JanneJanne123
Husejer
· Stockholm
· 2 911 indlæg
JanneJanne123
Husejer
- Stockholm
- 2,911 indlæg

Jeg har bygget et lignende hegn, men i stedet for skruesamling brugte jeg lidt længere skruer og skruede gennem hele brættets bredde fra kortsiden. Har lidt tættere mellem spjældene og skruehullerne er stort set usynlige.
Flot!JanneJanne123 sagde:
Har du tid/lyst til at komme med synspunkter på min tråd? Så kaprer jeg ikke denne tråd med mine spørgsmål
https://www.byggahus.se/forum/threads/plank-och-staket-tips.485478/#post-5198183
Hej!MathiasS sagde:
Hvad har du for overligger til dit hegn?
Forstår jeg det rigtigt at du skråskruet de liggende ind i stolpen, men også skråskruet den inderste sprosse mod stolpen?
Sprossene er skruet ind i den liggende bræt? En skrue per sprosse eller to på den brede, en på den smalle?