har en malet betontrappe, hvor nogle af trinnene har bagfald, så der står vand tilbage, når det regner

D09
Man kunne gøre det på lidt forskellige måder

Spartle på mere materiale

Slibe så det bliver rigtig fald

Bore et dræneringshul eller fræse ud en dræneringsrille

D09 D09 sagde:
Man kunne gøre det på lidt forskellige måder

Spartle på mere materiale

Slibe så det bliver rigtig fald

Bore et drænhul alt fræse et drænspor
Hvilken spartel bruger man på betontrappe?

Slib malingen væk, påfør primer og skab faldet med cementbruk A. En cm fra inderkant til yderkant på trappetrinnet plejer at være passende.

Tak for hjælpen hav en god weekend

Det som @Eld foreslår indebærer, at du skal bygge på hvert trin mindst 5 mm i forkant, da kornstørrelsen i cementbruk forhindrer at gå ned til 0.

Alternativet er betongspartel Ardex A46, som jeg selv ville have foretrukket.

mexitegel mexitegel sagde:
Det som @Eld foreslår indebærer, at du skal bygge hvert trin mindst 5 mm ved forkanten, eftersom kornstørrelsen i cementmørtlen forhindrer at gå ned til 0.

Alternativet er betonsparkel Ardex A46, som jeg selv ville have foretrukket.
Det afhænger jo af kornstørrelsen i mørtlen. Min erfaring er, at man med god mørtel kan komme ned til en mm. Det har jeg gjort selv, og det ser stadig godt ud efter 19 år. Ellers kan man jo faktisk slibe forkanten lidt ned for at gøre plads til de fem millimeter.

Præcis, med kornstørrelsen i "almindelige" betonprodukter kommer man ikke ned til 0, hvilket kan være nødvendigt, hvis det skal være en god finish.

mexitegel mexitegel sagde:
Præcis, med kornstørrelsen i "almindelige" betonprodukter kommer man ikke ned til 0, hvilket kan være nødvendigt, hvis det skal have en god finish.
En trappe skal være lidt ru, ellers bliver den glat.

Det er jo en helt anden sag.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.