Vi har et gammelt hus fra begyndelsen af 1900-tallet. Pudset på skorstenen på førstesalen er begyndt at løsne sig. Jeg besluttede mig for at fjerne det gamle puds og det har vist sig, at man har muret skorstenen med sten, tegl og stykker af tagsten. En hel del løsner helt. Min plan er at fjerne det, der sidder løst, og mure med mørtel i fugerne, derefter lægge nyt puds på og male hvid. Er der nogen, der kan give råd? Hvilken mørtel skal jeg bruge indendørs til fugerne? Loftet vil blive renoveret og indrettet.
Meget arbejde at tage ned.
Prøv at nette den med galvat pudsenet, og pudse med 3mm kalkmørtel. Det klarer bevægelse bedst. Ellers C mørtel, men klarer bevægelse lidt dårligere. Grund med løs mørtel først.