Hej!

I forbindelse med projektet at ordne en skæv kældervæg.

Vil gerne sætte en eller anden form for plademateriale, vådrumsgips(?), for så at male. Skal tilpasses med gulvvarmeskabet, der stikker ud ca. 4-5 cm.

Væggen i sig selv er bølget, skiller nok 5-6 cm på visse steder mellem det højeste og laveste. Bygget af en blanding af støbt beton, lecablokke, gipsblokke, gamle ”hulbetonblokke”.

Tips til at opregle?
En eller anden form for justerbar stålregel?
Bør jeg pudse væggen op inden?

• Kældervæg af ujævn beton med elskab og eksponerede ledninger. Rør og kabler ses under loftet og langs væggen. Rustik overflade.
  • Sned og ujævn kældervæg af beton og leca, med synlige rør og kobberrør, foran diskussion om renovering og materialevalg til vægbeklædning.
  • Ujævn kældervæg med synlige revner og lappede områder, forskellige blokmaterialer, ledninger på væggen.

Bedste svar

Regulér op med stålregel og justerbare distancer bagved, så de får nødvendig støtte.

Så gips på reglarne.

Violina Violina sagde:
Regulér op med stålregel og justerbare afstandsstykker bagved, så de får tilstrækkelig støtte.

Så gips på reglerne
Har selv aldrig arbejdet med stålregel før. Er cc60 nok? Tips til hvilken type afstandsstykker der passer, værdsættes.

Vådrumsgips? Er i sommermånederne >70%RF i dette rum.

H Hejkomåhjälpmig sagde:
Har selv aldrig arbejdet med stålregel før. Er cc60 nok? Tips til hvilken type afstandsstykker der passer, værdsættes.

Vådrumsgips? Er i sommermånederne >70%RF i dette rum.
Det afhænger jo af, skal væggen være rent kosmetisk, så burde det være nok.

Angående typen af afstandsstykker ved jeg ikke præcis, hvad de hedder, og når jeg googler, finder jeg dem ikke, men ellers kan man jo bruge to kiler, som sættes ind fra hver sin side (overlappende) bag stålreglen, indtil de dækker hullet bagved.

Jeg tror, den eneste egentlige forskel mellem "almindelig" gips og vådrumsgips er overfladen (gipsen i sig selv er jo den samme = uorganisk)

P
Stålreglar bliver godt men du måske skal have en slags minerit/cemberitskive i stedet som ikke er fugtfølsom.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.