Jeg plejer at skrue alt sammen i en pakke med tvinger, men det her er måske så meget, at det ikke går.
Min erfaring er, at selvom man stabler med strø imellem og lægger vægte på, så vil det gerne slå sig.
Hvis det er kortere stykker, kan man stille dem op, har set at man opbevarede også lange planker sådan førhen, og jeg synes nok, at de slår sig mindre, når de står lodret. Men det er jo klart lidt sværere at få plads til.
Min erfaring er, at selvom man stabler med strø imellem og lægger vægte på, så vil det gerne slå sig.
Hvis det er kortere stykker, kan man stille dem op, har set at man opbevarede også lange planker sådan førhen, og jeg synes nok, at de slår sig mindre, når de står lodret. Men det er jo klart lidt sværere at få plads til.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
Ved ikke om lærk er værre end andre træsorter til at vride sig, men jeg bruger også spændebånd på alle mulige trælægter, nogle strøede andre ikke (afhængigt af hvor store stakke og om det er nyt eller gammelt træ). Men det er ikke nok med små enkle bånd, det kræver næsten 1000 kg spændebånd, gerne med nogle brædderklodser som giver jævnt tryk på træpakken.
Klik her for at svare