Jeg har mine idéer naturligvis, men undrer om der er nogen som har kastet sig ud i dette og hvordan løste I det?

• Synes
Mikael Leandersson
  • Laddar…
L
Går de ikke at skære af i 45 grader med en vinkelsliber og stenskive, og derefter lægge i et par jern som ekstra armering mellem skiftene, som går en halv meter ind på den næste sten

• Synes
Mikael Leandersson
  • Laddar…
Ja, det ville jo være nemt, hvis det var noget i stil med dette, der blev ment: En stiliseret illustration af to vinkelformede elementer i en skiftevending, hvor isolering markeret i gråt ses mod murkanten.
Og så skifte ved at vende bøffen. Men hvordan kan jeg så løse problemet med, at isoleringen bliver blottet på siderne? Og selv i samlingen ligger isoleringen mod murkant, er det et problem?

Nej, du skal jo vende dem, så isoleringen mødes og samlingen også.

• Synes
Mikael Leandersson
  • Laddar…
Men så får du generalskarv.

Har du prøvet at spørge producenten om forslag?

Tak for svarene. Helst vil jeg jo undgå en samling i ydervinklen, og generalsamling er nok ikke at tænke på overhovedet. Det bedste jeg er kommet frem til selv indtil videre er noget i stil med:
To rør sat sammen i en ydervinkel uden skarv.
Findes der nogle kardinalfejl med denne løsning? Jeg har spurgt leverandøren om forslag.

Staffans2000
Havde jeg været dig, havde jeg skarvningen ifølge indlæg tre. Betydeligt mere stabil. At isoleringen ikke bliver helt dækkende, havde jeg givet blanke fanden i!

• Synes
Tobbe Brolin
  • Laddar…
L
Glem ikke armering i folden

Måske sådan. Hvert andet lag med samlingen flyttet. Der bliver et overlap i hjørnerne.

Diagram af to skiftede lag med flyttede samlinger og overlap i hjørner.

• Synes
13th Marine og 1 anden
  • Laddar…
Ja, der fik du det til! Jeg tænker dog, at overlappet bliver lidt for fattigt. Men hvis man kunne lime samlingen stærkt nok til, at det fungerede som et homogent blok måske... Men for mig er det nok stadig forslag i indlæg #3, der gælder, hvis man også er lidt rationel.

Hvor meget pillen og spild kan du tænke dig? Hvis du gør som i #3 og derudover skærer nogle blokke på langs, kan du bruge disse som låg på den åbne kant (efter at den tilsvarende del på kortenden er fjernet).

Hvis du vil være rigtig materiale effektiv, skærer du kun indersiden og kernen af den blok, der har kernen indadtil skarven. Så får du nok fire låg ud af hver skåret blok (ellers bliver det nok kun to).

Havde jeg kunnet tegne, havde jeg gjort det...

Hvilket forslag blev det? Er i samme situation med isoblock i 45 grader..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.