Endelig tid til at tage fat på overfladerne i datterens soveværelse i hus fra 1906. Det drejer sig om to indervægge og to ydervægge. Indervæggene er planke vægge med gamle Tretex (pap) og stort antal tapeter, ingen underligheder. Men er usikker på, hvordan vi skal gøre med indersiden af de to ydervægge. Det er teglvægge med en eller anden type puds/mørtel på indersiden, som derefter er tapetseret og malet. Se billede fra et friskluftindtag.
Hvordan skal vi håndtere disse vægge? Rive ned tapet og banke løst mørtel ned, og så på med nyt eller en eller anden type plade, eller hvad er den rigtige metode for denne type vægge?
Tanken er ikke at tilføje nogen isolering på indersiden i denne fase.
 
  • Billede af friskluftsudtag i en gammel murstensvæg med synlig puds og tapetrester, væggen viser tegn på nedbrydning og ælde.
Vi brugte renoveringstapet fra Rusta.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.