Føler mig lidt dum over at skulle spørge, især da jeg ikke kunne finde nogen med samme spørgsmål efter flere Google søgninger. Hvordan som helst.
Skal en skyggeliste monteres mod væg eller loft? Dvs skal "langsiden" ligge an mod væggen eller loftet?
:x
 
Hos os har tømrerne sat langsiden mod væggen.
 
Den lange side mod loftet....grunden til, at nogle sætter den mod væggen, er, at det er lettere at gera på grund af en kortere del, der geres.....
 
  • Synes
karlsson928
  • Laddar…
Der findes forskellige slags skyggelister. Skyggeliste 21 skal monteres med langsiden mod væggen, mens Skyggeliste 43 skal have langsiden mod loftet. Skyggeliste 33 skal have den glatte side mod væggen. (Alt ifølge Svensk Trä.)

Men man kan selvfølgelig vende dem som man vil, hvis man synes det ser godt ud på en anden måde.
 
  • Synes
Eva o Lasse
  • Laddar…
Tak for svarene. Forummet er lige så godt som altid. =)
 
Enk Projektet sagde:
Langsiden mod taget....grunden til at nogle sætter den mod væggen er, at det er nemmere at gera på grund af en kortere del, der geras.....
Hva?
 
sandhall sagde:
Hva?
Hvad var det du ikke forstår?
 
  • Synes
KA-1
  • Laddar…
  • Synes
Espesjö
  • Laddar…
Enk Projektet sagde:
Hvad var det du ikke forstår?
Hvordan det kan blive kortere del som geras? Man gerar vel hele?
 
Senest redigeret:
Sætter du den som Enk Projektet mener så bliver den længere (33mm i stedet for 21mm) hvilket er sværere men pænere og korrekt.

Langside mod væg
Væg med tapet i firkantet mønster over en hvid dørkarm og loft. Viser samlingen mellem væg, loft og dørkarm.

Langside mod loft
En mand i rød trøje bruger en hammer til at arbejde på en vægliste nær loftet i et rum med mønstret tapet.

Måske ikke de bedste billeder, men det var dem jeg fandt på google.
 
sandhall sagde:
Hvordan kan det blive en kortere del som geres? Man gerer vel hele?
Prøv at gere noget som er 1cm og noget som er 1m så vil du forstå.....;)
 
  • Synes
Flomi og 1 anden
  • Laddar…
Er nok mig, der ikke har styr på, hvordan listen ser ud helt enkelt. :)
 
sandhall sagde:
Är nok jeg som ikke har styr på hvordan listen ser ud helt enkelt. :)
Klik på linket i indlæg 8, så klarnes det.
 
  • Synes
Hanzzon88 og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.