S Snickarkirre sagde:
Det er præcis som det lyder, som en sele du hænger op 45x75 reglarna i. Enten gør du det med en regel typ 45x45 eller med hulbånd. Hulbånd er en slags pladebånd på rulle som der er en masse huller i. Som anders07 skrev så er det nok at sætte en sele på midten. Forslagsvis fæster du en regel/hulbånd i kortlingen som sidder i bjælkelaget til overetagen og så fæster du 45x75:an i reglen/hulbåndet.

Laser er klokkeklar at bruge når man skal rette tag. Ellers fungerer det fint med murersnor også. Hvis du fæster en murersnor på tværs af reglarna på midten af taget typ 50mm under reglarna længst ud mod væggene så behøver du bare måle ved hver regel å så løfte dem indtil du har 50mm spil mellem snoren å reglen så fæster du selen i reglen. Så er det klar til glesen (y)
Alright, har fået et tydeligt billede tror jeg på hvordan man kan gøre. Gode tips og hjælp. Tak!
 
En anden tricky ting jeg først har tænkt på nu.
Elinstallationerne er i lavere højde end reglarne, når de trækkes ud i væggen.

Det bliver tricky at komme udenom tænker jeg. Da det næste lag af glespaneler vil skulle ligge der. Ledninger i lavere højde end træbjælker i loftet, udfordring med installationen af næste lag af glespanel. Eldragninger placeret under træregler i væg, med cirkulær åbning i væggen. Problem ved installation af et nyt lag gipsplader.
 
Elrørene går sandsynligvis ned til dåsen derunder, så træk ledninger og rør ud og bor nye huller og skarv på, så de går lige op i stedet og ind i det, der bliver nedhængt loft.
 
Enten som anders07 skrev. Ellers, hvis de fungerer, kan du save brædderne lige ved siden af røret og fjerne brædderne og så tvinge rørene op over glesen. Svært dog at se på billederne om de klarer det pga højden som glesen og gipset bygger.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.