Har rejst stommen til en tobilscarport og skal have stående panel på to sider.
Kom til at fundere lidt over, hvordan jeg skal sætte de tværgående 50*100, som panelet skal sømmes på, på stolperne som er 125*125?
Alt 1 Simpelthen sømme reglerne udenpå stolperne.
Alt 2 Save ud i stolperne og fælde reglerne ind, ligesom bæringen til tagstolperne er.
Alt 3 Save passende længder, som passer mellem stolperne, og sætte dem i liv med stolpernes yderside.

Hvilken metode anbefales?

Tak,
T

skulle gå på ettan selv. at kappe i stolperne føles som om man svækker dem og lidt luftspalte mellem stolpe og panel bør der jo være, så ettan føles som et stærkt kort ;)

Jo, er vel unødvendigt at komplicere det mere end nødvendigt... (selv om det føles fristende at pille lidt for meget nogle gange)

Tak,
T

Hmm, personligt ville jeg have lagt 45x95 så den bliver så stiv som muligt, dvs. 45 i vertikalplan og 95 i horisontalplan.
Jeg ville have sat den liggende mellem stolperne og fastgjort med vinkler. Hvis man vil, kan man udskære 10 mm i stolperne i stedet for vinkler og skråspige.
Luftspalte løser man, hvis man vil, ved at forlænge med lægter.

Jeg tror ikke, nogen vil sømme gennem 95 mm *smiler lidt*

/Kent

snickarboden sagde:
Hmm, personligt havde jeg lagt 45x95, så den bliver så stiv som muligt, dvs. 45 i vertikalplan og 95 i horisontalplan. Jeg ville sætte den liggende mellem stolperne og fastgøre med vinkler. Vil man, så lav en udsparing på 10 mm i stolperne i stedet for vinkler og skråspige. Luftspalte løser man, hvis man vil, ved at forlænge med lægter.

Jeg tror ikke, nogen vil sømme gennem 95 mm *ler lidt*

/Kent
Vinklerne kan man vel sætte på ydersiden af stolperne i så fald og også reglerne, så sparer man tid ved at skære til og derefter forlænge?

/T

Jo men lidt smågrim at lægge småstykker ved stolperne. Jeg synes det bliver pænere at forlænge med længere lægter alternativt 45x45.
/Kent

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.