Hej!
Jeg har et gammelt murstenshus med kælder fra 1957 med en gammel garage i kælderen. De tidligere ejere byggede en ny garage sammen med huset og murede dengang den gamle garageport til, men beholdt døren. Mit spørgsmål er, hvordan skal jeg bygge den døråbning til? Jeg tænkte på at bygge den gamle garage om til en slags pejsestue og vil fjerne døråbningen, men eftersom den nye garage er en kold garage, har det brug for at blive isoleret, og jeg vil ikke mure det til. Eller er det den billigste løsning?
Mvh Mattias G A

Hvorfor vil du ikke mure det igen?
Blot omkostningerne, eller har du nogle andre tanker?

ved ikke omkostningerne og har aldrig muret før.

Du skal Sætte igen en gammel dør?
Det nemmeste er vel at bare tage selve døren væk, og sætte for med brædder, sømmet/skruet i karmen.
Først på ydersiden, så lidt isolering og til sidst en plade på indersiden.
Hvis du vil have noget der mere smelter ind i den omkringliggende væg, så skal du først fjerne karmen mm.

Måske du kan tage et billede af, hvordan det ser ud nu, helst både på ud- og indersiden.

Hej!
Her kommer billeder af begge sider som det ser ud i dag!

• Opbevaringsrum med hylder og en fyldt bord overflade med værktøj og materialer. Stige til venstre og en lukket dør i baggrunden.
  • En hvid dør med en metal låseplade, omgivet af hvidmalet væg og en sort stikkontakt på højre side.
Hvis du nu skal gøre dette, så gør det rigtigt og mure igen. Det er ikke særlig svært :).

• Synes
MattiasGA
  • Laddar…
Hvis du vil bygge igen med plader, så fastgør du LP50 stålprofiler på begge sider tilpas langt ind, så du får plads til plyfa/osb og minerit på den kolde side og plyfa/osb på den varme side. Læg plastfolie mellem plyfa og gips på den varme side og fyld rummet med isolering.

• Synes
MattiasGA
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.