4,620 læst ·
17 svar
5k læst
17 svar
Hvordan løser man dette teknisk? Panel/plade
Hvilken sten har du fundet for at dække 60 cm albabjælke?
(Jeg kan egentlig ikke lide albabjælken, hvis ca. 10% af verdens CO2-udledninger skyldes beton/cement, skal vi finde andre byggemetoder - natursten ville være så fantastisk, tænk hvis man kunne centrere syllen lidt, og så slå en rundet klods fra stenen, så man både fik hældning/vandafløb udad og vandskuren længere ind - æstetisk, miljøvenligt og funktionsmæssigt i top! ...men ja, vi bygger ud, og det ligner albabjælke...
)
(Jeg kan egentlig ikke lide albabjælken, hvis ca. 10% af verdens CO2-udledninger skyldes beton/cement, skal vi finde andre byggemetoder - natursten ville være så fantastisk, tænk hvis man kunne centrere syllen lidt, og så slå en rundet klods fra stenen, så man både fik hældning/vandafløb udad og vandskuren længere ind - æstetisk, miljøvenligt og funktionsmæssigt i top! ...men ja, vi bygger ud, og det ligner albabjælke...
Man dækker den synlige del, som er 20-30 cm.B Bor i trähus från 1920 sagde:Hvilken sten har du fundet til at dække 60 cm albabalk?
(Jeg kan ikke lide albabalken egentlig, hvis ca. 10% af verdens CO2-udslip skyldes beton/cement, må vi finde andre byggemetoder - natursten ville være så fantastisk, tænk hvis man kunne centrere syllen lidt, og så slå en rundet klods af stenen, så man både fik hældning/vandafløb udad og vindskeden længere ind - æstetisk, miljøvenligt og funktionsmæssigt i top! ...men ja, vi bygger ud, og det hælder mod albabalk...)
Natursten fungerer nok fint, hvis man har et bjælkelag. Men meget arbejde, selvfølgelig.
I en plade fungerer den som en gigantisk kuldebro.
Bæredygtigt byggeri er interessant på mange måder, og netop skumglas er et utroligt materiale.
Der findes kantelementer fra foamglas og en anden producent i Tyskland, måske var det glapor.
Foamglas er vanvittigt dyrt her i Danmark.
Aha, vi har 40 cm synligt, tænkte at du havde omtrent lige så meget, hvis du skal have en 60 cm albabalk. Så har jeg fortsat det samme problem. Har også overvejet Tjälldens hybridfundament i stedet for albabalk, de anbefalede net med puds udenpå... men jeg fortsætter med at drømme om natursten.
(Yes, jeg har bjælkelag - ingen plade på jorden men en grundmur fyldt med skumglas, en varmfundament/moderne mulbank)
(Yes, jeg har bjælkelag - ingen plade på jorden men en grundmur fyldt med skumglas, en varmfundament/moderne mulbank)
Klik her for at svare