Max Pax nu skyder jeg nok skylden på øllen, jeg mener naturligvis 50mm skiver og 100mm og for niche bliver det bare et par kilo.

Lago sagde:
Ha ha alt ligger jo i betragterens øjne, men figuren som sidder på kaminen og sørger for at jeg ikke slækker, er nok bekendt, tror fruen har sat ham der.
Nej, ærligt talt, jeg ved det ikke.

Det første billede ser ud som en stiliseret lotusblomst og har jo noget faraonisk over sig. Men det andet?

Fortæl, er du venlig! Jeg vil gerne forstå, hvad der sker rundt om mig.

KnockOnWood sagde:
Når jeg havde brandsyn i vinter, bemærkede kontrollanten også på panel, der lå op ad skorstenen. Det var da en isoleret stålrørsskorsten. 50 mm skulle det være mellem gulv- og loftsbrædder og skorstenen. Så jeg fik save op rundt om. [billede]

[billede]
Øv, det var en grim en. Skulle du ikke sætte lidt messingplade rundt om det der?

Måske der er forskellige regler for murede og pladeskorstene, jeg fik at vide, at ikke bærende træ var OK. Ikke fordi skorstensfejere plejer at have den store styr på det. Hvis man vil have fem forskellige svar, så skal man tale med fem forskellige skorstensfejere.

For klare svar plejer jeg at høre med kontordamen hos Brandforebyggerne i Visby. Hun er vidende.

mycke_nu sagde:
Usch det var en fuling. Skal du ikke sætte lidt messingplade rundt det der?
...
Jo da, der er plader som fulgte med skorstenen. Men jeg fotograferede uden dæksplade for at kunne vise kontrollanten, at det var ordnet som han ville have det.

Er meget lydig overfor skorstensfejernes påpegninger, det sidder nok i siden barndommen. På den tid skræmte man altid børnene med skorstensfejeren hvis man ikke var lydig :p

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.