1,471 læst ·
2 svar
1k læst
2 svar
Hvordan laver man bedst forankring i betonhvælv?
Har sat op en gardinstang i loftet i kælderen, og det var alt andet end let med den spigdeplug jeg havde til rådighed.
Jeg borede 6 mm huller, men på trods af at de var dybe nok, kunne jeg ikke få slået sømmen ind. Borede dem så op til 7 mm og trykkede lidt "No more nails" i. Det burde holde til belastningen, men det var ikke særlig smidigt.
Hvad skal man bruge for at få noget op på et stenhårdt betonloft? Jeg har nogle flere gardinstænger og muligvis nogle akustikplader, der også skal sættes op, og jeg vil undgå at gentage ovenstående procedure. De skal helst ikke være så lange, så jeg slipper for at bekymre mig om at ramme nogle vandrør.
Jeg borede 6 mm huller, men på trods af at de var dybe nok, kunne jeg ikke få slået sømmen ind. Borede dem så op til 7 mm og trykkede lidt "No more nails" i. Det burde holde til belastningen, men det var ikke særlig smidigt.
Hvad skal man bruge for at få noget op på et stenhårdt betonloft? Jeg har nogle flere gardinstænger og muligvis nogle akustikplader, der også skal sættes op, og jeg vil undgå at gentage ovenstående procedure. De skal helst ikke være så lange, så jeg slipper for at bekymre mig om at ramme nogle vandrør.
Føles spontant som at bruge rawlplug og skrue er et bedre alternativ. Hvis du har boret med 6 mm, så brug en rawlplug for samme dimension og en passende skrue beregnet til rawlplug og det, du skal fastgøre i loftet.
En sømplug har måske ikke den bedste evne til at bære hængende laster.
En sømplug har måske ikke den bedste evne til at bære hængende laster.
Klik her for at svare