Pga en gammel fugtskade skal jeg udskifte gulvet, som er markeret med et rødt X. Samtidig vil jeg benytte lejligheden til at udskifte dørtærsklen. Nu undrer jeg mig over, hvordan man bedst gør dette, så man får en pæn overgang, og gulvet stadig flyder frit. Jeg overvejer at lade gulvet gå ind, hvor tærsklen er i dag. Kan man sætte en ny tærskel direkte ovenpå gulvet, eller hvordan ville I gøre det?

Er der nogen løsning, så man får det pænt mod det næste gulv? I dag sidder der en metallskinne der, som jeg gerne vil have fjernet, hvis det er muligt.

Vedhæfter billeder

• Overgang mellem to trægulve med et gammelt metalelement; et område markeret med rødt X skal udskiftes grundet fuktskade.
  • Gammelt trægulv med rødt X markerer sektion til udskiftning nær trøskel. Metalstribe fjernet på siden, tilstødende tæppe ses.
Kan man lægge en trøskelplade ovenpå gulvet uden at bore/limme den fast? Hvordan får man den så til at ligge ordentligt?

R
Nae men skit i trösklen helt, lad det nye gulv gå helt ind så det møder det andet gulv, så sætter du en tynd metal/træ list over samlingen.

Tak for tipset! Hvordan fastgør jeg listen over fugen, i betragtning af at gulvet er flydende?

R
hmm de burde vel gå med skruen som følger med.

Skruer jeg den i rummet mellem de to gulve mener du?

kia2 sagde:
Skruver jeg i det i rummet mellem de to gulve mener du?
Skær karmen præcis over den nye gulvhøjde og lad gulvet gå ind under karmen. Derefter skruer du en liste fast med en passende skrue. Afhængigt af underlaget under gulvene, enten imellem eller i et af gulvene.

R
Hvis man ikke vil låse den til nogen af siderne kan man jo gøre det,

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.