2,743 læst ·
4 svar
3k læst
4 svar
Hvordan laver man den flotteste løsning i vægåbning
Hejsa, der har tidligere siddet en dørkarm her, som jeg har revet ud, for at slippe for at sætte planker i, så gipsplader man og så spartler man, eller hvordan griber man det an? Kan man også gøre det pænt på væggen mod stuen/entreen, eller skal man have dørfoder der omkring? Måske er det nemmest at have foder rundt, men gipse i åbningen?
Selvbygger
· Stockholm
· 8 592 indlæg
Skal du "trylle væk" åbningen så er det vel bedst at lave regler, sætte gipsplader (i niveau med nuværende vægge), isolere gerne imellem så du ikke får problemer med lyd) og derefter spartle bånd i sprækken så det ikke krakelerer: Så kan du slibe og spartle så meget det behøves for at sørge for at det ikke ses, og male (sandsynligvis hele væggen så det ikke bliver farveskift)
Bryder du dig ikke om at det ses at der har været en dør tidligere så kan du jo lave regler, sætte gips og bare male der og derefter sætte lister rundt.
Bryder du dig ikke om at det ses at der har været en dør tidligere så kan du jo lave regler, sætte gips og bare male der og derefter sætte lister rundt.
Tak for svaret, jeg tolker dit svar som at jeg skal lukke væggen, det skal jeg ikke, men lave en flot åbning.. kan sende billede
Du kan gipse det, hvis der ikke bliver for slemme sprækker, så skal du gipse om, også væggene.
Sæt gips, fyld større sprækker med gipsmørtel, slip jævnt, sæt aquabead-hjørneforstærkninger, spartel, slip, spartel, slip, spartel, slip, grund det nye gips + spartel, mal det nye gips + spartel, mal hele væggene + nye gips. Tag en langburk og nyd dit flotte arbejde.
Sæt gips, fyld større sprækker med gipsmørtel, slip jævnt, sæt aquabead-hjørneforstærkninger, spartel, slip, spartel, slip, spartel, slip, grund det nye gips + spartel, mal det nye gips + spartel, mal hele væggene + nye gips. Tag en langburk og nyd dit flotte arbejde.
Klik her for at svare