Hej,
Vi har omlagt stenpladerne på forsiden, og nu her i bakspejlet synes vi, at det er lidt for langt ned fra afsatsen til pladerne, især for børnene, der er 1,5 og 3 år.
Jeg har nogle plader tilbage - se højre i billedet - og jeg har tænkt mig, man kan "mure" et trin og have pladerne som trin.
- Kan man "mure" direkte på pladerne, de vil vel bevæge sig med tiden?
- Kan man måske støbe, lave en form som man så fastgør stenpladerne på? Samme der - det vil vel bevæge sig nedenunder måske?
- Er der noget andet man kan gøre, gerne med pladerne som afsats/trin.
Man burde nok ikke have lagt plader der uden at have muret/støbt først, men bagklog kan alle være.
Vil helst ikke fjerne pladerne..
Højde fra afsats til plader: 25cm
Bredde på afsats: 140cm
Pladetykkelse 4cm
mvh Daniel
Vi har omlagt stenpladerne på forsiden, og nu her i bakspejlet synes vi, at det er lidt for langt ned fra afsatsen til pladerne, især for børnene, der er 1,5 og 3 år.
Jeg har nogle plader tilbage - se højre i billedet - og jeg har tænkt mig, man kan "mure" et trin og have pladerne som trin.
- Kan man "mure" direkte på pladerne, de vil vel bevæge sig med tiden?
- Kan man måske støbe, lave en form som man så fastgør stenpladerne på? Samme der - det vil vel bevæge sig nedenunder måske?
- Er der noget andet man kan gøre, gerne med pladerne som afsats/trin.
Man burde nok ikke have lagt plader der uden at have muret/støbt først, men bagklog kan alle være.
Vil helst ikke fjerne pladerne..
Højde fra afsats til plader: 25cm
Bredde på afsats: 140cm
Pladetykkelse 4cm
mvh Daniel
Ja, det bedste er at fjerne fliserne og lave et solidt grundarbejde for trappetrinnet. Men (nu spekulerer jeg bare, ret mig gerne, hvis nogen virkelig ved det) jeg undrer mig over, om man ikke kunne lægge et lag tagpap mod fliserne, bygge en form, armering og støbe beton, derefter fuge de fliser, du har tilbage. Tagpappet burde sørge for, at trappetrinnet og de underliggende fliser kan bevæge sig i forhold til hinanden, og vægten af betonen burde vel være nok til, at trinnet ikke flytter sig lige med det samme.
Ja, det lyder som en god idé - flydende. Er der nogen der ikke synes det er en god idé og i så fald hvorfor?b8q sagde:Ja, det bästa är att tage bort pladerne og lave et rigtigt grundarbejde for trappetrinet. Men (nu spekulerer jeg bare, stop mig gerne nogen der virkelig ved) jeg undrer om man ikke skulle kunne lægge et lag tjærepap mod pladerne, bygge en form, armerer og støb beton, så fuge fast de stenplader du har tilbage. Tjærepappen skulle sikre at trappetrinet og underliggende plader kan bevæge sig i forhold til hinanden, og vægten af betonen skulle vel være nok til at trinnet ikke flytter sig i første omgang.
Det har jeg også tænkt på men vil nok bruge pladerne som jeg har brugt til stien op mod døren. Eller mener du at jeg skal beklæde stenene med mine plader?V8dc sagde:
Klik her for at svare

