Hej, jeg har et problem. Jeg vil fastgøre en kæde (kæde) i en ring, der sidder i en betonvæg. Men jeg undrer mig over, hvordan jeg kan opnå dette. Min første tanke var at bruge en gevindbøje og stramme, så det ville kræve værktøj for at få op. En ok løsning, hvis det virker. Men jeg er usikker på, hvordan en bøje fungerer. Er tanken med en bøje, at man let skal kunne åbne og lukke den? Altså let kunne dreje låsebolten i sit gevind for at kunne skubbe til side. Har I tips til noget andet end bøje, som jeg kan bruge til dette?
Jeg vil altså IKKE kunne åbne bøjen igen
Lægger op et billede for klarhedens skyld
Jeg vil altså IKKE kunne åbne bøjen igen
Lægger op et billede for klarhedens skyld
Pointen med en sjækkel er, at man kan åbne den igen ja. Den er nok ikke rigtig den rette for dig.
Den bedste løsning er nok at have en kæde med en smedet ring, som man kan lave en løkke med. Ellers kan du jo altid sætte en hængelås længst inde.
At svejse sammen leddene er nok også godt.
Den bedste løsning er nok at have en kæde med en smedet ring, som man kan lave en løkke med. Ellers kan du jo altid sætte en hængelås længst inde.
At svejse sammen leddene er nok også godt.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 indlæg
Hvis det kun skal stoppe en tilfældighedstyv, kan du vel save hovedet af skruen i sjaklet med en bøjlesav?
+loctite
+loctite
Ja det er det jeg ogsåStoffeGbg sagde:
Ja, den var smart... det bliver nok den. Den beskytter ikke værdigenstande, men handler mere om at beskytte andre personer fra et område, der ikke skal betrædes af uvedkommende.F fiskbuggaren sagde:
Byt kæde til en med en ring på enden?
Kæden gennem/omkring det som sidder fast, så gennem ringen og så i den anden ende hvad du nu vil gøre, måske have en lås.
Ellers kan du gøre som du har tænkt men have loctite derpå og desuden stramme til. Eller det samme men sav den del af, man kan få greb om.
Kæden gennem/omkring det som sidder fast, så gennem ringen og så i den anden ende hvad du nu vil gøre, måske have en lås.
Ellers kan du gøre som du har tænkt men have loctite derpå og desuden stramme til. Eller det samme men sav den del af, man kan få greb om.
Nu har jeg shoppet. I stedet for surrningspunkten købte jeg en bolt med øje. Jeg købte en længere kæde, som jeg går tilbage til øjet med og fastgør alt med hængelås. Købte også ankarmassa og universalplugg, som jeg trykker ind i hullet, jeg tager op i betonen. Kan smide et billede op, når jeg er færdig.
Tak for tipset, men en sådan kæde ville blive for dyr faktiskS Svante Svenson sagde:
Klik her for at svare



