7,007 læst ·
64 svar
7k læst
64 svar
Hvordan isolere rillet bjælkelag?
Du har en hel del ret i det... Jeg spurgte om pladen i tidligere indlæg... Fik ikke noget svar om, at det ikke var plade, så jeg fortsatte med at tro, at det var det. Trodde det var betong og TRP eller variant med samverksamplåt... Det er ikke almindeligt i boliger, men man ved aldrig hvem der projekterer en ejendom...W witten sagde:
Beton er ikke en diffusionsspærre, så der vil altid være fugt i nogen grad...
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 305 indlæg
Det er altså bare beton, fremragende! Så er det bare at gøre ifølge billedet du postede
Johannes Carlsson sagde:
Johannes.. Brugeren skriver "ångspärr" i billedet men linker til ångbremse.. Hvad var det du tænkte, vedkommende skulle følge? Bremse eller spærr?Johannes Carlsson sagde:
Jeg tror nok en dampbremse fungerer helt ok for dig... Du har gulvvarme, siger at du skal have affugter i krybekælderen... Sæt en ekstra måler på luftfugtighed så har du styr på det... (Batteridrevet trådløs lille ting). Sørg for at have spærre mod jord...O oskarsch sagde:
Altvidende
· Västra Götaland
· 12 305 indlæg
Jeg tænkte på den, som TS linkede til, og det er af den type, som isoleringstillverkarna plejer at anbefale i forbindelse med cellulosa isolering. Dampspærre altså, begreberne er ofte let forvirrende
Dampbarriere fungerer også, og er generelt billigere.
Brugeren har fordel af, at gulvvarmen kan opvarme en del af den øvre isolering og på den måde få fugt til at gå igennem dampbremsen. Varmen vil trække fugt med sig som ventilationen tager med sig, selvom fugt også vil drages mod den koldere del... Læs jeg et sted om Ftx eller var det i en anden tråd?D Daniel 109 sagde:
Senest redigeret:
Nej, det findes ingen fordel med en dampbremse.
Så jeg skal ikke lægge ångbroms længere?D Daniel 109 sagde:
japp. Har FTX installerat i huset.D Dalmas71 sagde: