Hej alle sammen!
Jeg har brug for nogle råd om, hvordan man håndterer en gipsvæg (ydervæg), som jeg har skåret stykker ud af, jeg har brugt en "finer", som skal flisebelægges.
Årsagen er blandt andet, at jeg bag gipsen har "kortet" og sat OSB op på bagsiden for at få hylder mm til at sidde godt fast.
Samlingerne i overkanten er jo ikke "faset" som ydersiderne er, så er det nok at spartle så godt det går, selvom det kun drejer sig om nogle mm mellemrum? Og bør man bruge strimmel på samtlige samlinger, når man skal flisebelægge?
Hvor omhyggelig skal man være? Misforstå mig ikke, jeg vil ikke snyde, men det SKAL være korrekt :)
Så i en tidligere tråd, at man skal bruge primer, før man flisebelægger på gips, så det spørgsmål behøver jeg ikke stille ;)
/Patrik

• Billede af en gipsvæg, hvor der ses udskårne sektioner til installationer. Væggen er klar til yderligere bearbejdning og klargøring til flisearbejde.
En sprække på nogle millimeter behøver du ikke gøre noget med overhovedet. Spartl kun i falsene og andre ujævne steder. Der er ingen grund til at bruge en strimmel. Brug en mineralisk bundet spartel, ikke almindelig tørrende spartel.

ok tak for dit svar. Ngn sagde, at man skal skære ud, så man får et v mellem fugerne dels for at kunne spartle bedre og for at undgå, at papiret på gipsen rejser sig, men det føles mere, når man evt. skal tapetsere bagefter og skal jo klinke?

Præcis.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.