Jeg troede, jeg købte en almindelig enkel papirstimmel til at sammenspartle mellem gipsplader.

Men papirstimmelen er omtrent dobbelt så bred (cirka 20 cm) som man vil have den, men foldet på midten, så bredden passer ret godt til gipssamlingerne. Desuden er der en klæbekant på den ene side.

Hvordan bruger man sådan en? Den er måske ikke engang beregnet til dette? Hvis jeg som sædvanligt spartler på samlingen og derefter trykker stimmelen på, har tapen i det mindste ingen funktion... Og skal man lægge ekstra spartelmasse mellem, i selve folden så at sige?

Venligst hjælp en ukyndig...

Er det virkelig rigtigt?
Lyder mere som beskyttelsespapir til når man skal male som du har fået fat på, synes jeg.

I denne tråd fremgik det, at der findes selvklæbende papirstrimmel, så det kan være rigtigt trods alt.

(Går ud fra, at du mener 20 mm, og ikke 20 cm :rolleyes:)

Byggmax solgte den som almindelig skarvremsa til gips, men de har da gjort fejl før...

Præcisering: papirstrimlen er udfoldet i alt 20 cm bred og en almindelig gipssamling cirka 10 cm. Sammenfoldet fungerer bredden, selvom den er i bredeste laget, men det er jo ikke det, spørgsmålet handler om.

Skulle ikke tro at en papirstrimmel, der er totalt 20 cm, er beregnet til gipsfuger. Det er alt for bredt. Papiret skal desuden være lidt tykt, næsten som gammeldags læskepapir. Er det det?

Er det dette du har købt?
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-30704.aspx

Senest redigeret:
Shit, det er nok netop sådan en ja, men den blev ikke solgt som det i butikken... Bliver vel til at tage tilbage og klage en dag. Men de er dog ret lig almindelige strimler synes jeg, så det fungerer sikkert alligevel... hvis man klipper dem fra hinanden og fjerner tape kanten....

Suk...

Nej, fungerer IKKE som skarvremsa, returner.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.