Hej!
Har endelig fået hjem mit flotte støbegranitelement fra LVI... men det vejer jo en del!
Hvordan synes I, at man skal fastgøre det?
Fakta:
Vægt: ca. 20 kg.
Antal fastgørelsespunkter: 4
Væggemateriale: Spånplade 12mm + gips 13mm.
Regler: Nja, ved ikke rigtigt hvor de sidder (føler mig lidt klodset).

Jeg oplevede noget lignende i sommer, men med lidt andre forudsætninger. Almindelig vandradiator 600*1400 mm, skulle fastgøres i et lag gips (under vindue). Min opskrift var:
1) Bandeord
2) Lokalisere de lodrette regler, som vinduet er fastgjort i, hvilket er ret nemt
3) Save gipsen væk mellem disse regler med bajonetsaven. Sav midt i regelen.
4) Fjern isolering og monter regler på passende steder.
5) Ny gipsplade, spartling osv.
6) Monter radiatoren med fransk skrue i de nye regler.

Med den rette indstilling (dvs. tyren ved hornene, bite the bullet, sure æble osv.), har du radiatoren på plads på et døgn. Så ved du også, at den ikke kommer til at falde ned.

• Synes
J-train
  • Laddar…
20 kg var jo ikke så slemt, det burde bare være at skrue fast. Du havde jo spånplade.

Er du bekymret, så tryk ind 2/4 molyexpander (den model for dobbelte skiver da), de holder mindst 25kg/stk.

Er enig med elof.....expander! Vil holde! Tro os ;)

Mollyplugs bliver det... var på tømmerpladsen og talte om det også.

Mattiasp ser ud til at kunne lide at snedkerere... men det føles som lidt af en overkill at tage halvdelen af væggen fra hinanden!

Fire stk mollyplugs til dobbelt plader indkøbes i morgen!

Poxeman sagde:
Mollypløk bliver det... var på bræddegården og talte om det også.

Mattiasp ser ud til at kunne lide at snedkerere... men det føles som en ordentlig overkill at skille den halve væg ad!

Fire stk. mollypløk til dobbeltplader købes i morgen!
Ganske vist kan jeg lide at snedkerere, men mine forudsætninger var dårligere. Sandsynligvis tungere radiator, enkeltgips og kun to fastgørelsespunkter. Desuden viste det sig, at der ikke var nogen stående regel overhovedet under vinduet. Gipset manglede støtte på 1400 mm!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.