Hej!
Jeg vil bygge noget i henhold til skitsen, jeg har lagt op. Jeg er ingen professionel, og da jeg fandt ud af, at Havsta fra IKEA passede skabene så godt, besluttede jeg mig for at bruge dem og i stedet moderere dem lidt.

https://www.ikea.com/se/sv/p/havsta-foervaring-med-glasdoerrar-grabeige-s59534901/

Jeg vil sikkert have en del spørgsmål i løbet af processen, men mit første spørgsmål er - hvordan hænger jeg Havsta vitrineskabene på væggen? Det anbefales ikke, at man gør det... men det burde vel kunne lade sig gøre? Skal jeg forstærke skabene? Tak!

• Håndtegnet skitse af opbevaringsenhed med Havsta vitrineskab øverst og underskab nederst, inkluderer en spejlelse i midten.
Du behøver sandsynligvis have en liste/regl på væggen, som skabene hviler på. Derefter fastgøre dem foroven mod væggen med en eller anden løsning med vinkeljern. Hvis du har tænkt dig at have dekorliste under skabene, som denne https://www.ikea.com/se/sv/p/lerhyttan-dekorlist-profilerad-kant-ljusgra-90352371/, vil din liste/regl ikke bemærkes. Dekorliste kan måske stadig være nødvendig for at skjule undersiden af skabene, som ikke er beregnet til at være synlige?

K Kane sagde:
Du behöver förmodligen ha en liste/regl på væggen som skabene hviler på. Derefter fastgøre dem oppe mod væggen med en eller anden løsning med vinkeljern.
Hvis du har tænkt dig at have en dekorationsliste under skabene, typ [link] så vil din liste/regl ikke bemærkes. Dekorationsliste kan måske alligevel være nødvendig for at skjule undersiden af skabene, som ikke er tænkt at være synlige?
Tak for svar!

God idé med en regel nedenunder, som skabene hviler på. Mener du så, at jeg skal dække den regel med dekorationslisten? Det lyder også som en god idé, men jeg forstår ikke helt, hvordan det ville dække undersiden af skabene? Den liste må vel ende ret dybt?

Jonawullt Jonawullt sagde:
Tak for svar!

God idé med en regel under som skabene hviler på. Mener du så, at jeg skal dække den regel med dekorliste? Det lyder også som en god idé, men jeg forstår ikke helt, hvordan det ville dække undersiden af skabene? Den liste ville vel komme til at sidde ganske dybt?
Ville det være muligt at bygge skabene ind i en slags ramme, der fastgøres i loftet ellers?

Mener du så, at jeg skal dække den regel med dekorationsliste?
Nej, mit spørgsmål var, om du skal have dekorationsliste på undersiden af skabet, se billederne i IKEA-linket. Så skjules en vægliste visuelt.

Ville det gå at typ bygge ind skabene i nogen slags ramme som fæstnes i loftet ellers?
Alt er muligt.....
Husk dog at et velfyldt vitrineskab bliver ret tungt.

K Kane sagde:
Nej, mit spørgsmål var om du skal have dekorliste på undersiden af skabet, se billederne i IKEA-linket. Så dækkes jo en vægliste visuelt.
Ah lige præcis! Så kunne man egentlig have en ordentlig regel mod væggen og derefter have en sokkel rundt under hele skabet, der dækker reglen? Så burde man kunne fastgøre en slags bund også?

Ah netop! Så kunne man faktisk have en ordentlig regel mod væggen og derefter have en sokkel rundt under hele skabet, der dækker reglen? Så burde man kunne fastgøre en slags bund også?
Du behøver ikke at dække reglen. Mal den i samme farve som dekorationslisten/skabene. Og med dekorationsliste rundt om skabene behøves ingen bund.

K Kane sagde:
Alt er muligt.....
Husk dog, at et veludfyldt vitrineskab bliver ganske tungt.
Med tanke på at det bliver meget tungt.. Tror du, at det er nok med en regel for skabet at hvile på + vinkelbeslag? Eller kan man styrke op yderligere?

Tak!!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.