Hej!

Hvis jeg f.eks. murer en indvendig dør til i en murstensvæg, hvordan får jeg det, jeg murer til, mere bærende? Tænk at man har fjernet dør og karm og murer til. Når man når toppen, bliver der jo afslutningsvis en form for sprække.

En tanke er at slå et antal kiler ind, så der er lidt tryk mellem det, man lige har muret, og væggen ovenfor. Derefter fylde resten ud med mørtel.

Dette kan jo være endnu vigtigere, hvis man skal fjerne væggen ved siden af, så det nye, man murer, er det, der skal bære.

Hvis nogen forstår, hvad jeg mener, er jeg taknemmelig for idéer :)
 
Læs lidt om expanderbeton og se, om det løser dit problem. Ellers kan du selvfølgelig støbe igen sprækken og ved hjælp af en passende formkonstruktion sørge for, at du får en god udfyldning.
 
Du kan sætte en bræt fast på den ene side af dørhullet, som dækker sprækken (som du kan lade være 2-4 cm måske), og derefter pakke mørtel eller beton mod brættet og hele vejen ud, så det vil blive helt stumt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.