Er i gang med at indrette loftet, som jeg sikkert har nævnt i flere tråde.
Når man endelig er færdig med at lægge spångulvet, kommer man til taget og isoleringen. Ikke noget særligt med det; lægter, masonit (eller flamingo eller færdige papplader. Har ikke besluttet mig endnu), isolering og plast.

Men der er et rum, hvor ventilationsrørene kommer op til udsugningen. I det rum havde vi tænkt at placere et skab med skydedøre, ellers er det jo dødplads og kommer ikke til at blive brugt overhovedet. Det bliver jo ret besværligt at fifle med luftspalten osv. i det rum. Kan man bygge en slags skunk (rigtigt ord?) lige der?

Hvad jeg forestiller mig, er at bygge indvendige vægge op ved at lave en ramme, vindpap, lægter, isolering, plast og gips. Selvfølgelig bygge skabet ind på en eller anden måde i dette. Men hvordan gør jeg med luftspalten? Skal den gå fra kip til dette rum, eller skal man bygge den indvendige væg op til undertaget og sætte skimmelstop på hver side af væggen (dvs. man afbryder luftspalten)? Svært at forklare...

Men uanset hvad, skal det bygges ind, sætte et skab som kan åbnes fra trappen (man ser gelænderet gennem tæppet på billedet). Har nogen tips til, hvordan man kan gøre det på bedste måde?

• Trævæg under konstruktion på loftet med isoleringsmateriale og ventilationsrør synlige. En trappegelænder dækket af et tæppe ses i forgrunden.
Spontant ville jeg sige, at hvis det er et koldt kattehul, du forestiller dig, så er det en konstruktion at undgå. Om dette findes mange tråde før på byggahus, men kort sagt er det en risikokonstruktion.

Er det virkelig så besværligt at f.eks. køre op med lægter med 25x36 eller lignende mod bræddebeklædningen, lidt masonit/vindpap på dette og så isolering, plast og gips?

Garderobeløsningen burde ikke være større problem at arrangere, bygge indervægge med f.eks. 45x70 reglar og gips på det rundt om valgfri garderobestammer og så skydedøre foran. Kører du varm luft, behøver du jo heller ikke bekymre dig om at isolere bagsiden af garderoben og det rum.

// Mats

Er det en konstruktion at undgå, så må jeg vel give mig i kast med at prøve at lave en luftspalte der, men det er trangt som pokker "på den anden side" af rørene mod råsponten. Værre er det nok at få plasten tæt omkring rørene. Tænkte at der fandtes enklere måder.. ;)

Må gruble lidt mere... :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.