Hej, jeg skal skifte panel på garagen som har stået længe og tørret ud. Har så lidt overvejelser. Jeg kan jo se, at der bag panelet ikke sidder nogen vindbeskyttelse og lægter, men det nuværende panel sidder direkte på reglerne (sådan som man måske byggede førhen?).

Hvis jeg nu skifter, og vil sætte vindduk og lægter for at få lidt mellemrum, hvordan bliver det så oppe ved taget med pladen og nede ved fundamentet, hvis målene ikke længere passer. Tænker jeg rigtigt i dette:

1. Pladen foroven, bliver det bare at man forskyder, eller skaffer en der er bredere, så det passer med de nye mål?
2. Mellemrummet ved fundamentet gør ikke noget, snarere en fordel så vandet ikke løber direkte på fundamentet, skal man sætte noget nederst som leder vandet ud, eller bare lade det være. Hvordan gør tømreren? :)

Modtager gerne tips fra mere kyndige end mig på dette område
Gammel træpanel på garage med synlige sprækker og udtørring. Grønmalet garagevæg med falmet træpanel og metalstige lænet mod væggen. Røde pile peger mod taget og grundniveauet.

N Nygge72 sagde:
2. Mellemrummet ved grunden gør ingenting uden snarere en fordel, så vandet ikke løber direkte på grunden. Skal man sætte noget nederst, der leder vandet ud, eller bare lade det være? Hvordan gør snedkeren? :)
evt. overvej beskyttelse mod musene i nederkant

• Synes
Nygge72
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.