Hej,

Forsøgte at illustrere nedenstående i billedet :)

Skal bygge et vaskerum om til soveværelse.

Der er en væg, som halvt består af skorsten og halvt af kortsiden på en garderobelængde. Hvad jeg forstår ifølge nuværende bygningsregler, må man ikke bare lægge byggeskive mod skorstenen, men skal regle ud med metalreglar. Nemas problemas.

Garderobedørene skal udskiftes med skydedøre. For at de skal have noget at afslutte mod i yderhjørnet mellem garderobens langside og kortside, tænker jeg at trække byggeskiven og gipsen ud cirka 5-7 cm, er ikke sikker på præcis hvor meget skydedøren bygger udad.

Kan jeg da, som på billedet, bare lade byggeskiven og gipsen (dvs den nye væg) gå 5-7 cm uden for reglen? Bliver det stabilt?

Eller skal jeg trække sidste regel lige så langt som udspringet på den nye væg?

Håber det er til at forstå, hvad jeg mener :rofl:

Tusind tak!

• Hånskitse på gult papir viser ombygning af tvættrum til soveværelse med murstock, garderobe og planer for skydedøre, byggskiva og gips.
Bronken
Hvis det er en rimelig byggplade, burde det blive tilstrækkeligt stabilt, synes jeg. Så bliver det måske ikke så pænt, når man kun ser en regel lidt længere inde (når skydedøren ikke er der), men man kan vel lave en pænere afslutning mellem væg og dørslut, hvis det er nødvendigt.

Edit: I teorien ville jeg nok selv have lagt en ekstra regel (næsten) yderst og beklædt den anden side af hjørnet med en stribe plade/gips

Senest redigeret:
Bronken Bronken sagde:
Om det er en nogenlunde byggeskive burde det blive tilstrækkeligt stabilt, synes jeg. Så måske bliver det ikke så pænt, når man kun ser en regel lidt længere inde (når skydedøren ikke er der), men man kan vel lave en pænere afslutning mellem væg og dørs slut hvis det er nødvendigt.

Edit: I teorien ville jeg nok selv have lagt en ekstra regel (næsten) yderst og beklædt den anden side af hjørnet med en strimmel plade/gips
Du har nok ret, jeg tror jeg sætter en ekstra regel i hjørnet minus tykkelsen på plade/gips.

Tak for input!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.