Hej!

At udskifte gulvet i gangen resulterer i, at man er nødt til at rive halvdelen af huset ned (suk).

På væggene sidder der masonit, som har slået sig og blevet grim, i kombination med fire-fem lag tapet... så det er nok tid til en opfriskning alligevel!

Min tanke er at rive masonitten ned og erstatte med renoveringsgips (5mm), det virker til at være det mest smidige. Indervæggene består af planker, så der tror jeg, det går fint. Men ydervæggen er en anden historie... ydervæggen er af blåbetong med sort pap (?) og derefter minimale reglar. At sætte renoveringsgips på reglar af den dimension føles bare forkert? Kan man måske fjerne dem og sætte osb og renoveringsgips?

Hvordan løser jeg dette på den bedste rimelige måde?

• Væg med revet tapet og synlige trælister, ved siden af er der et vindue med udsigt til en veranda og have.
  • Væg med åbne træregler og sort papiroverflade, delvist revet på den ene side, med synlige planker og strukturer.
  • En væg med fjernet masonit, afslørende træregler og sort papir i midten, med tapet på venstre og højre side af billedet.
J
Jeg ville sætte almindelige gipsplader. Generelt mere letarbejdet og skjuler små ujævnheder bedre. Men hvis du absolut ikke vil have, at det skal bygge mere end 6mm, så får du måske også et ok slutresultat med renoveringsgips.

• Synes
Fågelvägen
  • Laddar…
Ja, det bør nok blive lidt tykkere gips og Sala ud omkring vinduer og døre.. hvad tror I om at fastgøre gips på de tynde lægter? Går det overhovedet?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.