Skal begynde at sætte fugemasse på indersiden af vinduerne for at "låse" den aldringsbestandige plast mod vinduet. Tanken er at skære plasten af og bukke den ind mellem lægten og vindueskarmen for derefter at låse den med en bagstop og fuge med masse.
Nu er det første gang, jeg gør dette, og det første spørgsmål er, om det er rigtigt tænkt?
Næste spørgsmål er, hvad skal jeg fuge med? Masser bør være damptæt for at have en funktion. Har tidligere brugt Tachodicht http://www.befestigungsfuchs.de/Baustoffe/Dampfsperren-Winddichtung/Folienkleber/1-Kartusche-Original-TACODICHT-Folienkleber-fuer-Dampfsperre-Klebeband for at fuge plasten mod bl.a. fundamentet. Denne koster som en halv latexfuge hos byggemarkedet, og spørgsmålet er, om den er brugbar? Massen er grå, men i betragtning af at der kommer vinduesindfatning og vindueskarm, har det ingen betydning.
I bunden står vinduerne på en bundisolering, som jeg har til hensigt at forbinde plasten mod...
Godt forslag! Klart meget nemmere at tape end at kladde med fugemasse. Dog bliver problemet, at tapen måske ikke bliver dækket af smygen. Måske kan det løses med lidt opmåling og at holde tungen lige i munden, når man sætter tapen.
Er der nogen, der har alternativer eller forslag til fugemasse?
Selv brugte jeg latexfugemasse fra byggmax til 8,95kr/st.
Jeg har prøvet denne og lignende et par gange. Sprækker efter lidt tid.
Satse på en dyrere fuge i stedet for. Der findes fornuftige der er gode nok indendørs fra ca 50 kr. Det er en forsvindende lille omkostning, når vi taler renovering.
Der kan man se. Beklædte smygerne hurtigt med gips efter fugningen så nåede ikke at se nogen revner men da reviderer jeg mig og siger som ovenstående at du bør købe en dyrere fugemasse
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.