Hej!

Jeg har et gammelt svinehus med betonplade og vægge. Taget og trævæggene er faldet sammen.

Jeg vil gerne gøre væggene tykkere. Kan man forstærke og støbe mere beton mod den gamle beton?

På den forstærkede væg vil jeg derefter bygge en trækonstruktion med glas eller plastik.

Er der nogen, der ved, hvordan man bedst griber det an med armering og beton?

Mvh
Kristofer

• Gammelt svinehus med betonvægge, delvist sammenstyrtet, omgivet af natur. Mursten og træstykker ligger spredt på jorden.
  • Gammel betonvæg fra et svinhus med skader og udsatte armeringsjern, omgivet af jord og skov.
  • Gammel betonmur med synlige armeringsjern og skader. Planter og små træer vokser omkring muren i et udendørs miljø.
  • Gammelt svinehus med delvist kollapsede trævægge, synlig betonmur og en træpalle foran. Omkringliggende natur og sollys i baggrunden.
  • Betonvæg med synlige armeringsjern stikker ud på en overgroet grund, potentielt en del af et gammelt svinhus.
  • Gammelt svinhus med betongvægge, dækket af skygger og lidt mos. Jorden indenfor er ujævn med spredt murbrokker ved bunden af væggen.
  • Gammelt svinhus med betonvæg og -gulv, delvis dækket af jord og grene. Søgning efter råd om at forstærke og bygge på konstruktion.
  • Gammelt svinhus med betongvægge og jordgulv, udsat for elementer. Enkelte planter vokser i væggens sprækker.
  • Revnet gammelt betongfundament med mos og jord ved bunden.
Hvad havde du tænkt bygge ovenpå?

En idé bare: du kunne måske overveje at i stedet mure et lag lecablokke rundt, derefter fylde spalten mellem med beton og støbe en sål over begge mure rundt om hele. Så kunne du forbinde dem med hinanden ved at bore og slå armeringsjern ind med kemisk anker i borehullet på strategiske steder. Armeringsjernet kan du derefter bøje, så de ligger i rillen på lecablokken, burde holde ret godt.

Dette vil sandsynligvis være lettere (og eventuelt billigere?) end at sætte armering, bygge støbeforme og derefter støbe rundt om hele.

Det øvrige arbejde, f.eks. at grave ud og lægge makadam osv. skal du jo gøre uanset.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.