Jeg er lige ved at lime 6 mm renoveringsgips på væggene i mit soveværelse. Det bliver rigtig godt. Hvordan gør jeg med vægkontakterne? Kan man flytte dem ud 6 mm for at komme i niveau med gipspladerne?

Normalt brugte man forlængelsesringe i dåsen. Antal ringe efter behov.

E etompau sagde:
Vanligtvis anvendte man påbygningsringe i dosen. Antal ringe efter behov.
Har jeg forstået rigtigt, at man sætter denne påbygningsring i apparatdosen, så selve indsatsen kommer ud 6mm? Et beskrivende billede ville være godt.

I praksis går det jo også uden ringe med længere skrue. En gipskant mod apparatet er vel ikke et stort problem. Måske rækker endda originalskruen.

En hole in one er god for at bore hullerne på præcis de rigtige steder i pladerne.

Du fjerner hele stikkontakten (afkobler kablerne) og sætter ringen bagved. Eventuelt skal du også skifte til længere skruer, så de kan nå at skrue stikkontakten på igen. Men det burde ikke være nødvendigt, hvis det kun er 6 mm.

Bedste svar

Jeg tror, det er mere regel end undtagelse, at dåser ikke når helt ud til kanten i hullet. Så det burde være nok bare at skrue stikkene fast igen, muligvis købe længere skruer. Hvis du køber længere skruer, så husk, at der findes mindst 3 forskellige skruetyper. Del skruer med plastgevind, skruer med almindeligt maskingevind (kan ikke huske, om det er M3 eller M2,5), samt en specialskrue, som jeg tror kun ELKO har. Den har et "dobbeltgevind", ser ud som M-gevind. Men hvis man kigger nærmere med en lup, kan man se, at gevindet har to "åbninger", så det er altså to M-gevind oven på hinanden. En almindelig maskinskrue kan man dreje et kvart omdrejning eller sådan.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.