Køkkenvæg med skifermønster og marmordetaljer i et lyst køkkenrum. Spørgsmål om fjernelse af denne vægbeklædning.

Lige købt hus med denne fondvæg med skiffer og elementer af marmor :confused:
Er der nogen, der har en idé om, hvordan vi fjerner den med det bedste resultat? Banke den væk? Spartle/pudse over? Gipsplader?

Bedst at banke den ned, og hvis det er nødvendigt, så er det bare at skrue nye gipsplader op.

hvorfor ikke bare lade det være? Alt ser jo nygjort ud. Med tiden vænner I jer til det eller kommer på, at I vil lave det om helt alligevel, og så er det jo bare at hugge det væk.

• Synes
Thomas_Blekinge
  • Laddar…
Stefan1972 sagde:
hvorfor ikke bare lade det være? Alt ser jo nygjort ud. Tid nok vænner I jer eller kommer på, at I vil lave om totalt alligevel, og så er det jo bare at hakke det væk.
Fordi det er skide grimt!? :)

Banke løs, alternativt lime ny gips på (måske nemmere)

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
Er det gipsvægge? Riv ned og op med nyt gips.

• Synes
thomas33
  • Laddar…
Giv børnene hver en stor/tyk tuschpen og/eller nogle små farvebøtter og hver en pensel, så de kan få lidt destruktiv sjov i weekenden :D

Jeg er enig i, at det ser vanvittigt ud.
Hvorfor købte I huset. Købt på afstand?

KnockOnWood sagde:
Hvorfor købte I huset. Købt på afstand?
Ret dum kommentar. Køber man hus baseret på overfladematerialet på en væg eller farven på tapetet, så har man nok ikke forstået, hvad det indebærer at være ny ejer af et brugt hus.

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
Renoveringsgips (6 mm) hvis det kan være plads til det i tykkelsen, ellers måske det går at male over det hele? Fugerne vil jo være der, hvis du ikke spartler dem, men selve mønstret forsvinder jo.

Personligt ville jeg have malet hvidt eller en lys grå nuance. Efter et stykke tid vil I måske lave om på noget andet, og så benytter I lejligheden til at fjerne fliserne.

jo jeg synes også det er grimt men bor man sig ind så vænner man sig nok og kan tage klogere beslutninger senere.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
Det var det grimmeste jeg har set, tragisk på så fin skifer. Knok det væk, sæt ny gips op, spartl og mal. Held og lykke.

• Synes
Anna_H
  • Laddar…
Stefan1972 sagde:
jo jeg synes også det er grimt men bor man sig ind så vænner man sig nok og kan tage klogere beslutninger senere.
Trist indstilling: Væn dig. Så du laver aldrig om noget derhjemme, du bare vænner dig?

• Synes
thomas33 og 1 anden
  • Laddar…
Synes også I skulle male skidtet hvidt og ikke være for hurtige med at rive det ned, men nyde jeres nye hus og bo jer lidt ind. Men jeg er helt enig i, at det er uholdbart at beholde det som det er :P, men hvis det er malet hvidt, tror jeg det kan være okay alligevel.
Hvis I alligevel vil rive det ned, så er det nye gipsplader, der gælder.

Anna_H sagde:
Trist indstilling: Væn dig. Så du gør aldrig om noget hjemme, du bare vænner dig?
Trist indstilling? Det var jo bare et forslag. Det triste er vel i så fald at du synes min indstilling er afvigende og bør påpeges.

Jeg synes, at alle der siger, at han skal "vende sig til det" og "bo sig ind" før han river en grim væg ned, har en trist indstilling. Man ved jo bedst selv, hvad man har for smag? Havde du sagt det samme, hvis det havde været et almindeligt tapet? Tror næppe det.

At som "KnockOnWood" stille spørgsmålstegn ved, hvorfor man har købt huset pga. en enkelt grim væg, er jo præcis lige så slemt, alle ved jo, at overflader kan ændres.

Anna_H sagde:
...
Att som "KnockOnWood" betvivle hvorfor man har købt huset pga en eneste grim væg er jo præcis lige så slemt, alle ved jo, at overflader kan udbedres.
Betinge spørgsmål?

Hvad nu, må man ikke engang spørge længere.
Kåken så jo ud til at være spritnybygget, så den burde jo rimeligvis have andre kvaliteter.
Er det virkelig så slemt at stille et enkelt spørgsmål?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.