5,127 læst ·
14 svar
5k læst
14 svar
Hvordan fjerner vi fondvæg i skifer/marmor? Billede

Lige købt hus med denne fondvæg med skiffer og elementer af marmor
Er der nogen, der har en idé om, hvordan vi fjerner den med det bedste resultat? Banke den væk? Spartle/pudse over? Gipsplader?
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 indlæg
hvorfor ikke bare lade det være? Alt ser jo nygjort ud. Med tiden vænner I jer til det eller kommer på, at I vil lave det om helt alligevel, og så er det jo bare at hugge det væk.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 indlæg
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Giv børnene hver en stor/tyk tuschpen og/eller nogle små farvebøtter og hver en pensel, så de kan få lidt destruktiv sjov i weekenden 
Jeg er enig i, at det ser vanvittigt ud.
Hvorfor købte I huset. Købt på afstand?
Jeg er enig i, at det ser vanvittigt ud.
Hvorfor købte I huset. Købt på afstand?
Renoveringsgips (6 mm) hvis det kan være plads til det i tykkelsen, ellers måske det går at male over det hele? Fugerne vil jo være der, hvis du ikke spartler dem, men selve mønstret forsvinder jo.
Personligt ville jeg have malet hvidt eller en lys grå nuance. Efter et stykke tid vil I måske lave om på noget andet, og så benytter I lejligheden til at fjerne fliserne.
Personligt ville jeg have malet hvidt eller en lys grå nuance. Efter et stykke tid vil I måske lave om på noget andet, og så benytter I lejligheden til at fjerne fliserne.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 indlæg
jo jeg synes også det er grimt men bor man sig ind så vænner man sig nok og kan tage klogere beslutninger senere.
Synes også I skulle male skidtet hvidt og ikke være for hurtige med at rive det ned, men nyde jeres nye hus og bo jer lidt ind. Men jeg er helt enig i, at det er uholdbart at beholde det som det er
, men hvis det er malet hvidt, tror jeg det kan være okay alligevel.
Hvis I alligevel vil rive det ned, så er det nye gipsplader, der gælder.
Hvis I alligevel vil rive det ned, så er det nye gipsplader, der gælder.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 indlæg
Jeg synes, at alle der siger, at han skal "vende sig til det" og "bo sig ind" før han river en grim væg ned, har en trist indstilling. Man ved jo bedst selv, hvad man har for smag? Havde du sagt det samme, hvis det havde været et almindeligt tapet? Tror næppe det.
At som "KnockOnWood" stille spørgsmålstegn ved, hvorfor man har købt huset pga. en enkelt grim væg, er jo præcis lige så slemt, alle ved jo, at overflader kan ændres.
At som "KnockOnWood" stille spørgsmålstegn ved, hvorfor man har købt huset pga. en enkelt grim væg, er jo præcis lige så slemt, alle ved jo, at overflader kan ændres.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Betinge spørgsmål?Anna_H sagde:
Hvad nu, må man ikke engang spørge længere.
Kåken så jo ud til at være spritnybygget, så den burde jo rimeligvis have andre kvaliteter.
Er det virkelig så slemt at stille et enkelt spørgsmål?
Klik her for at svare